Baza poznańskich tramwajów w 2016 r. ma powiększyć się o prototypowy model Moderus Gamma, przygotowany przez Modertrans Poznań.
W zależności od oczekiwań klientów model może być budowany w długościach od 26 do 32 metrów, w części pasażerskiej ma mieć całkowicie płaską podłogę. Moderus Gamma ma być też wyposażony w wiele nowoczesnych rozwiązań, w tym regulację wysokości podłogi oraz superkondensator pozwalający na obniżenie poboru energii. Jazdy testowe nowego modelu przewidziano na I kwartał 2016 r.
Koszt innowacyjnego tramwaju oszacowano na ponad 14 mln zł. Modertrans uzyskał na ten projekt kilka milionów złotych dofinansowania ze środków unijnych, rozdzielanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Jednym z nabywców nowego tramwaju będzie zapewne poznańskie MPK, udziałowiec Modertransu, a jednocześnie przewoźnik, który w najbliższych latach musi wymienić niemal sto używanych w mieście tramwajów.
-Na chwilę obecną bardzo trudno nam powiedzieć czy MPK Poznań ogłosi przetarg na tramwaje i czy Gamma zostanie dla nich produkowana i dostarczona. Na pewno będziemy chcieli, aby ten tramwaj jeździł jako demonstrator w Poznaniu - poinformował Maciej Kin, specjalista ds. technicznych w Modertrans.
Spółka Modertrans utworzona została w 2005 r. przez miasto Poznań i spółkę MPK.