Pozytywny odbiór Programu Oddłużeniowego PKP S.A.

Pozytywny odbiór Programu Oddłużeniowego PKP S.A.

21 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Do uczestnictwa w ogłoszonym przez PKP S.A. Programie Oddłużeniowym dla klientów mieszkaniowych zgłosiło się kilkuset lokatorów, mających problemy z uregulowaniem zobowiązań za korzystanie z należących do spółki mieszkań. Program cieszy się dużym zainteresowaniem. Według przeprowadzonych ankiet, aż 93 proc. zadłużonych osób chce uregulować swoje zobowiązania wobec PKP S.A.

Fot. Kriskros, Wikipedia

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów mieszkaniowych PKP S.A., Departament Windykacji uruchomił specjalny Program, który ma pomóc klientom spółki w spłacie ich dotychczasowego zadłużenia.

Wielokrotnie w rozmowach telefonicznych i otrzymywanej korespondencji, Klienci zwracali nam uwagę, że nasze podejście do windykacji należności jest mało elastyczne i nieadekwatne do ich możliwości finansowych. Postanowiliśmy więc „uszyć garnitur na miarę” i przygotować ofertę, która zabezpieczy interesy Spółki a jednocześnie pozwoli Klientowi w sposób komfortowy rozliczyć się z PKP S.A. – mówi Magdalena Polończyk, dyrektor departamentu windykacji PKP S.A.

Głównym założeniem Programu Oddłużeniowego jest stworzenie lokatorom dogodnych warunków do regulowania istniejącego zadłużenia, przy częściowym zwolnieniu z długu.

– PKP S.A. posiada ponad 22 tysiące mieszkań. Część naszych lokatorów ma trudności z bieżącym regulowaniem zobowiązań wynikających z tytułu najmu. Przeprowadzone przez nas ankiety wykazały, że aż 93 proc. osób chce uregulować swoje zobowiązania wobec PKP S.A. Uruchamiany przez nas Program Oddłużeniowy ma im w tym pomóc i zmotywować do bieżącego regulowania opłat za czynsz. PKP S.A. ograniczy koszty, dzięki mniejszej liczbie postępowań sądowych i komorniczych – mówi Łukasz Szarawara, dyrektor zarządzający ds. finansowych PKP S.A. i Grupy PKP.

Klienci, którzy zdecydują się przystąpić do Programu, będą spłacali dotychczasowe zadłużenie w uzgodnionych ratach, wraz z bieżącym czynszem. W zamian za to, zawarta z PKP S.A. ugoda, umożliwi wstrzymanie naliczania dalszych odsetek od zaległości. Dodatkowo, klient otrzyma możliwość zwrócenia się do spółki z prośbą o zawieszenie postępowania egzekucyjnego i ewentualne przywrócenie tytułu prawnego do lokalu.

– Otrzymaliśmy już kilkaset zgłoszeń do Programu, a z przeprowadzonych do tej pory rozmów telefonicznych wynika, iż założenia Programu zostały bardzo pozytywnie odebrane przez naszych klientów – dodaje Renata Powałowska, naczelnik Wydziału Windykacji Mieszkaniowej w PKP S.A..