Transport miejski Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem

Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem

23 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

20 maja rozpoczęła się druga edycja kampanii społecznej „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”. Tym razem jej pomysłodawcy zachęcają do życzliwości, pokazując negatywne zachowania „monsterów”.

Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem
Fot. ZTM Warszawa

Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”, chce zwrócić uwagę na to jak ważnym i niezbędnym elementem podróży, jest życzliwe zachowanie się względem współpasażerów i pokazać właściwe postawy oraz zachowania. - Bądźmy dla siebie życzliwi, szanujmy własność, wzajemną prywatność i przestrzeń. I nie zamieniajmy się w „monsterów”. Warto podróżować w kierunku życzliwości – mówi Karolina Malczyk, zastępca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej.

Komfort użytkowników stołecznej komunikacji stale wzrasta. Miasto sukcesywnie unowocześnia tabor. Wszystkie autobusy i pociągi są już w pełni niskopodłogowe, a pojazdy są wyposażone w klimatyzację, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków, kontrastowe oznakowanie poręczy i krawędzi podestów czy pochylnie do wjazdu wózków inwalidzkich. Stale modernizowana jest również infrastruktura przystankowa.

Pomimo tych wszystkich udogodnień jakość podróży zależy przede wszystkim od samych pasażerów. I na to chcą właśnie zwrócić uwagę organizatorzy i partnerzy kampanii – Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe, Zarząd Transportu Miejskiego, Koleje Mazowieckie, Uniwersytet Warszawski, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Fundacja Świat bez Wandalizmów, Jazda na Dzień Dobry oraz Wawerskie Centrum Kultury.

Tegoroczna odsłona akcji przebiega pod hasłem „Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem” i potrwa do końca roku. Od 20 maja w tramwajach, autobusach, metrze oraz pociągach SKM można zobaczyć m.in. Hałaśnika Głuchawego, Tępacza Ignoranta, Knyszojada Smrodliwego, Kłapodzioba Wylewnego czy Zastawiacza Olbrzymiego. Wizerunki monsterów można zobaczyć w galerii pod artykułem.

1 czerwca został ogłoszony dniem życzliwości i mówienia sobie „dzień dobry” w komunikacji. Stoiska kampanii pojawią się na wielu imprezach i piknikach, a w wakacje po Warszawie będzie jeździła specjalna Mobilna Kulturalna Kawiarnia (w tramwaju promocyjnym). Zaplanowano również przeprowadzenie gry miejskiej i specjalnych warsztatów dla dzieci i młodzieży.