Setny FLIRT rozpoczął kursowanie na Węgrzech

Setny FLIRT rozpoczął kursowanie na Węgrzech

26 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Grupa Stadler Rail dostarczyła na Węgry setny niskopodłogowy elektryczny pojazd trakcyjny typu FLIRT. W ostatnich latach tamtejsi przewoźnicy zamówili u szwajcarskiego producenta 112 tego rodzaju jednostek. Od 2007 roku, FLIRT-y przejechały łącznie 80 mln km na węgierskich liniach kolejowych.

Fot. Stadler Rail

Setny FLIRT zasilił flotę państwowego przewoźnika MAV. Rozpoczął regularne kursy po pomyślnym ukończeniu oficjalnych testów nadzorowanych przez Państwowy Urząd Transportu.

Pierwsze dwa pojazdy typu FLIRT trafiły na Węgry dokładnie 8 lat. Zostały skierowane do obsługi połączenia na linii Budapeszt - Pusztaszabolcs - Dunaújváros.

Spośród 112 pojazdów FLIRT, 10 zamówiła austriacko - węgierska spółka GYSEV obsługująca przede wszystkim trasy Győr - Sopron - Ebenfurth oraz Sopron - Szombathely. Wszystkie już trafiły na Węgry. Warto zaznaczyć, że pojazdy wyprodukował zakład Stadlera w Siedlcach. Pozostałe 90 pojazdów służą w MAV. Pozostałe 12 składów ma trafić na państwowego przewoźnika do konca września. W odróżnieniu od pojazdów dla GYSEV będą wyposażone w system ETCS poziomu drugiego.

Ciekawostką jest fakt, że MAV jest przewoźnikiem, który posiada największą na świecie flotę jednorodnych FLIRT-ów. Co prawda, więcej pojazdów z rodziny FLIRT jeździ w Niemczech i Szwajcarii, ale wśród nich są również składy starszych generacji.

Do tej pory Stadler otrzymał zlecenia na produkcję 1018 FLIRT-ów. Pojazdy wożą pasażerów w takich krajach, jak Polska, Norwegia, Szwecja, Finlandia, Estonia, Włochy, Austria, Francja, Białoruś, Serbia, Czechy i Algieria.