PKP Intercity nadal bez dynamicznego systemu sprzedaży

PKP Intercity nadal bez dynamicznego systemu sprzedaży

11 czerwca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W PKP Intercity dynamiczny system sprzedaży biletów zostanie uruchomiony najwcześniej w 2016 roku. Do tego czasu spółka będzie przyciągać klientów dużymi pakietami zniżek.

Fot. Piotr Celiński

Podczas czwartkowej konferencji na temat wakacyjnych zmian w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity Zuzanna Szopowska, rzeczniczka spółki poinformowała, że przedłużają się prace nad uruchomieniem dynamicznego systemu sprzedaży biletów. System taki pozwalałby na nieustannie płynnie ceny, w zależności od popytu, na bilety w danym kierunku i godziny przejazdu.

Rzeczniczka przewoźnika wyjaśniła, że modernizowany w tym celu system komputerowy jest stale udoskonalany przez informatyków.

– System jest także narzędziem, które wymaga zgromadzenia odpowiednich danych. To narzędzie, które musi się „uczyć” obserwacji zachowań klientów w dłuższym czasie i po kilku zmianach rozkładów. Chcemy, aby system był na tyle stabilny, aby nie powtórzyła się sytuacja z ubiegłego roku – wyjaśniła Zuzanna Szopowska.

W połowie listopada 2014 roku uległ awarii i przez kilka dni nie działał nowy system sprzedaży, w ktorym oferowane miały być m.in. bilety na debiutujące na polskich torach pociągi Pendolino.

– Naszym celem w tym roku jest odzyskanie klientów kolei. W czasie wakacji z pewnością będą dostępne duże pakiety tańszych biletów na przejazdy w godzinach wieczornych i weekendy, oferowane w akcji „Happy Hours” – powiedziała Zuzanna Szopowska.

Od 19 maja w ramach „Happy Hours” wszystkie miejsca w drugiej klasie w pociągach Express Intercity oraz Express Intercity Premium dostępne są w stałej cenie 49 zł, bez względu na czas, w którym pasażer kupuje bilet. Tańsze są również bilety na pierwszą klasę, ale w tym przypadku promocja nie obejmuje składów Pendolino.