PLK przygotowują się do montażu mostu nad Martwą Wisłą. Na nabrzeżu stoczni Gdynia Nauta można było obserwować widowiskowy transport elementów przeprawy – już w lipcu konstrukcja zostanie osadzona na przyczółkach.
Cała inwestycja realizowana jest z myślą o transporcie towarowym, który ma szczególne znaczenie dla Trójmiasta. Prace modernizacyjne na linii 226 obejmują 12-kilometrowy odcinek między Pruszczem Gdańskim a stacją Gdańsk Port Północny. Wszystko za kwotę 370 mln zł.
Modernizacja linii kolejowej jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstanie nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego. Dzięki modernizacji przepustowość linii nr 226 wzrośnie trzykrotnie. Zmodernizowanie odcinka między portem a Pruszczem Gdańskim umożliwi przejazd 180 par pociągów na dobę.
Jednym z istotnych elementów prac, jakie zostaną wykonane, jest budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą, który będzie wyższy niż dotychczasowy, co poprawi warunki żeglugowe na Martwej Wiśle. W sumie będzie miał on 122 metry długości i wagę 2000 ton.
Realizacja przebiega zgodnie z planem. Prace mostowe mają się zakończyć według harmonogramu pod koniec 2015 r.