Powoli zaczyna działać sprzedaż e-biletów PKP IC

Powoli zaczyna działać sprzedaż e-biletów PKP IC

14 lipca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wczoraj informowaliśmy, że w środku sezonu wakacyjnego zepsuł się system internetowej sprzedaży biletów PKP Intercity. Awaria została naprawiona, ale dziś wciąż mogą utrzymywać się problemy z zakupem biletów. Co się dokładnie wydarzyło i kto za to odpowiada? Nie wiadomo.

Fot. Mikołaj Manowski

Wczoraj nie można było kupować w Internecie oraz w aplikacji IC Mobile Navigator biletów na pociągi PKP Intercity z powodu awarii systemu rezerwacji. Po południu przewoźnik informował, że awaria serwera została naprawiona, ale nasze dzisiejsze próby (w godzinach 9-10) sprawdzenia rozkładu pociągów na jego stronie kończyły się niepowodzeniem.

Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC tłumaczy, że pomimo usunięcia usterki system może wciąż działać z ograniczoną wydajnością.

Koleje Śląskie poinformowały, że awaria systemu PKP Intercity może powodować problemy w ich systemie sprzedaży. Sprawdziliśmy jednak, że nie występują już problemy z zakupem biletów na pociągi KŚ.

Według PKP Intercity poniedziałkowa usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi, czyli spółki PKP Informatyka. Chcieliśmy zapytać dostawcę o szczegóły awarii oraz o przyczynę wciąż utrzymujących się problemów z systemem. Ewa Jońska, dyrektor departamentu marketingu i komunikacji w PKP Informatyce odmówiła odpowiedzi na nasze pytania, odsyłając nas do… PKP Intercity.

Przypominamy, że w listopadzie 2014 r. wystąpiła poważna awaria systemu sprzedaży biletów PKP Intercity, w chwili, gdy wystartować miał moduł dynamicznej sprzedaży oraz gdy wprowadzono przedsprzedaż biletów na pociągi EIP. Po tej awarii odwołano ze stanowiska Pawła Hordyńskiego, członka zarządu PKP Intercity oraz dwóch innych pracowników spółki. Konsekwencje kadrowe wyciągnęła też wówczas PKP Informatyka, odpowiedzialna za rozbudowę systemu.