Dobry rok ABB w sektorze kolejowym

Dobry rok ABB w sektorze kolejowym

30 lipca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Dostawca technologii energetyki i automatyki, ABB pozyskał od Stadler Rail zamówienia o wartości ok. 90 mln dolarów. Urządzenia trakcyjne ABB będą instalowane w pociągach szwajcarskiego producenta przeznaczonych na rynek europejski i amerykański.

Fot. Edgepedia , Wikimedia

Przekształtniki trakcyjne ze zintegrowanym zasilaniem, transformatory trakcyjne i układy ładowania baterii ABB znajdą zastosowanie w nowych pociągach EuroCity produkowanych przez Stadlera dla Szwajcarskich Kolei Federalnych na potrzeby uruchomienia od 2017 roku nowych, szybkich połączeń pasażerskich między Frankfurtem, Zurychem i Mediolanem.

ABB dostarczy również kompaktowe przekształtniki trakcyjne ze zintegrowanym zasilaniem na potrzeby czterech nowych lokomotyw spalinowo-elektrycznych dla Capital Metro w Austin w stanie Teksas. Przekształtniki trakcyjne i transformatory ABB zasilą także 15 pociągów elektrycznych, które Stadler dostarczy Węgierskim Kolejom Państwowym z przeznaczeniem dla połączeń podmiejskich.

Od czasu nawiązania współpracy przez obie firmy w 2002 roku, Stadler Rail zamówił urządzenia ABB dla ponad 1500 pociągów regionalnych i ponad 350 lekkich pojazdów szynowych.

– Nasz biznes kolejowy ma dobry rok, co wynika zarówno z większego zapotrzebowania na nowe urządzenia, jak i modernizacji starzejącej się infrastruktury i taboru. Ekspansja na tych rozwijających się rynkach stanowi kluczowy czynnik wzrostu w ramach naszej strategii Next Level – zaznacza Pekka Tiitinen, dyrektor dywizji Automatyka Produkcji i Napędy ABB.

Technologia trakcyjna ABB umożliwia łagodny start, szybkie przyśpieszenie i efektywne odzyskiwanie energii podczas hamowania. Urządzenia przeznaczone do szybkich pociągów stanowią rosnący rynek biznesu kolejowego firmy.

Wyposażone w oprzyrządowanie ABB pociągi Stadler, które będą kursowały między Niemcami, Szwajcarią i Włochami będą pierwszymi na świecie jednopoziomowymi, niskopodłogowymi szybkimi pociągami obsługującymi linie zasilane prądem zmiennym, jak i stałym. Systemy napędowe ABB znajdujące się pod podłogą pociągu, zajmują mniej miejsca i zapewniają większy komfort podróży.

ABB dostarcza także urządzenia do pociągów Stadlera użytkowanych w USA – nie tylko u przewoźnika w Austin, ale też Denton Country Transportation Authority w okolicy Dallas, oraz California’s Bay Area Rapid Transit.