RŻD: po co wydano 527 mln rubli na reklamy?

RŻD: po co wydano 527 mln rubli na reklamy?

07 sierpnia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wszechrosyjski Front Narodowy (ONF) zwrócił się do Izby Obrachunkowej Federacji Rosyjskiej o sprawdzenie skuteczności i zasadności wydania w tym roku przez Koleje Rosyjskie (RŻD) ok. pół miliarda rubli na zakup reklam w mediach.

Fot. RŻD

Działacze ONF ujawnili, że od początku tego roku Koleje Rosyjskie wydały 527 mln rubli na reklamę w prasie, radiu, telewizji i na plakatach wielkoformatowych "w celu wzmocnienia pozytywnego wizerunku firmy".

Koleje Rosyjskie twierdzą, że są zmuszone do korzystania z "narzędzi reklamowych", aby zwrócić uwagę na kwestie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym ze względu na niską kulturę Rosjan w tej dziedzinie. Chcą też zwiększyć zainteresowanie korzystaniem z pociągów zamiast innych, konkurencyjnych środków transportu.

Wątpliwa jest skuteczność kampanii reklamowych. Przecież ta firma jest monopolistą w dziedzinie transportu kolejowego – powiedział agencji RIA Nowosti Anton Getta, koordynator akcji „Dla uczciwych zamówień”, zorganizowanej przez ONF.

Organizacja ta zwróciła uwagę, że od 2011 r. najczęściej wykorzystywane przez obywateli są pociągi podmiejskie obsługiwane przez spółki stworzone przez Koleje Rosyjskie z władzami regionalnymi. Wiosną 2015 r. z powodu braku pieniędzy władze lokalne zlikwidowały 300 połączeń w różnych regionach kraju. Po szybkiej krytyce takiego postępowania wygłoszonej przez prezydenta Władimira Putina połączenia zostały przywrócone, a rząd podjął działania dla rozwiązania problemów finansowania lokalnych przewoźników.