Tramwaje, które po prawie pół wieku wrócą na ulice Olsztyna, będą zasilane dzięki urządzeniom ABB wyprodukowanym w Aleksandrowie Łódzkim. Osiem zespołów prostownikowych Enviline ITR zostanie zlokalizowanych w trzech podstacjach trakcyjnych na nowo budowanej linii tramwajowej.
Nowa linia tramwajowa to część projektu modernizacji systemu transportu publicznego, którego łączna wartość wynosi 426 mln zł. Projekt obejmuje m.in. przywrócenie ruchu tramwajowego, który został zlikwidowany w 1965 r., zakup taboru, budowę bus-pasów, wprowadzenie biletu elektronicznego i modernizację systemu świateł na skrzyżowaniach.
Tramwaje mają udrożnić ruch w mieście i połączyć dworzec PKP i PKS z centrum miasta, studenckim miasteczkiem Kortowem oraz dzielnicą Jaroty. Mieszkańcy będą mogli przetestować nowo zakupione tramwaje już w sierpniu tego roku, a cała linia liczącą łącznie 7285 m, ma zostać uruchomiona do końca bieżącego roku.
W ramach umowy ABB realizuje dostawy 8 zespołów prostownikowych Enviline ITR złożonych z transformatorów miedzianych i prostowników w wykonaniu kompaktowym. Urządzenia zasilą 3 podstacje trakcyjne: Obiegową, Sikorskiego i Zajezdnię.
– Do klienta dostarczamy gotowe zespoły trakcyjne, które gwarantują niezawodność zasilania całej linii. Dzięki wykorzystaniu jednej obudowy urządzenia są kompaktowe i proste w instalacji, a cykl ich życia może wynieść nawet 40 lat – powiedział Maciej Kordas, kierownik obszaru sprzedaży w Lokalnej Dywizji Automatyzacji Produkcji i Napędów ABB.
Do tej pory fabryka ABB z Aleksandrowa Łódzkiego dostarczyła m.in. urządzenia na potrzeby nowej linii tramwajowej w Bydgoszczy i modernizowanej linii W-Z w Łodzi.