Pierwszy komercyjny pociąg towarowy przybył 25 sierpnia do terminalu kontenerowego Rotterdam World Gateway (RWG).
W komunikacie opublikowanym z tej okazji przez RWG stwierdzono, że przybycie pierwszego takiego pociągu to kamień milowy w działalności tego najbardziej zautomatyzowanego terminalu kontenerowego na świecie. Terminal w Rotterdamie został otwarty w październiku 2014 r., zaś od maja 2015 r. rozpoczął pracę całodobową przez wszystkie dni tygodnia.
Kontenery mogą być teraz dostarczane lub zabierane z RWG z pomocą transportu kolejowego, drogowego i wodnego. Terminalowa bocznica kolejowa posiada dwa dźwigi kolejowe i sześć torów o długości 750 metrów, dzięki którym obrót konterenami może być realizowany niezależnie od trwania załadunku i rozładunku ze statków morskich. Terminal ma powierzchnię 108 hektarów, zatrudnia 250 osób. Pojemność terminalu wynosi 2 mln 350 tys. TEU rocznie.
Pociągi obsługiwane w Rotterdamie mogą być kierowane na bezpośrednie połączenia do Ludwigshafen, Frankfurtu i Duisburga, a stamtąd do innych miejsc.