Kulminacja robót na trasie Warszawa - Tłuszcz

Kulminacja robót na trasie Warszawa - Tłuszcz

04 września 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Generalny wykonawca prac modernizacyjnych na linii otrzymał pozwolenia na budowę stacji Zielonka i Wołomin. Oba dokumenty mają tzw. rygor natychmiastowej wykonalności. W praktyce oznacza to, że wykonawca może natychmiast przystąpić do prac.

Fot. PKP PLK

W Zielonce budowany jest tymczasowy peron, trwa palowanie pod słupy sieci trakcyjnej oraz usuwane są kolizje. W Wołominie rozpoczęły się prace przygotowawcze.

Ostatniego pozwolenia na modernizację szlaku pomiędzy Zielonką a Wołominem Torpol spodziewa się do końca września.

– Dzięki uzyskanym kluczowym decyzjom administracyjnym, wchodzimy w kulminacyjny okres inwestycji – mówi Tomasz Sweklej, prezes Torpolu.

Inwestycja jest częścią modernizacji linii Warszawa - Białystok, tzw. Rail Baltiki. Torpol prowadzi prace na odcinku linii Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) o długości ponad 66 km. Plan robót o wartości 1,2 mld zł przewiduje wymianę, przebudowę lub budowę wszystkich elementów infrastruktury kolejowej, jak: torów, peronów, mostów wiaduktów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabezpieczeń związanych z ochroną środowiska. Wszystkie perony na przystankach i stacjach będą przystosowane do obsługi niepełnosprawnych czy np. pasażerów z cięższym bagażem. W planach jest również budowa skrzyżowań wielopoziomowych oraz likwidacja przejazdów w poziomie szyn. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość do 160km/h.

Na odcinku Zielonka - Wołomin Słoneczna w ramach inwestycji powstanie dodatkowa para torów dla ruchu podmiejskiego. Takie rozwiązanie pozwoli na prowadzenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych po oddzielnych torach – w efekcie umożliwi to na sprawniejsze zarządzanie intensywnym ruchem kolejowym.