PKP Cargo kupi od Siemensa lokomotywy wielosystemowe

PKP Cargo kupi od Siemensa lokomotywy wielosystemowe

23 września 2015 | Autor: AM | Źródło: PulsBiznesu.pl
PODZIEL SIĘ

Piętnaście lokomotyw wielosystemowych PKP Cargo kupi w firmie Siemens - podała spółka w środowym giełdowym komunikacie bieżącym. Wartość umowy to 75 mln euro, czyli prawie 315 mln zł. Pierwsze lomotywy przewoźnik może otrzymać już w lutym przyszłego roku.

Fot.

Zarząd PKP Cargo podpisał w środę 23 września 2015 r. z firmą Siemens umowę na dostawę 15 lokomotyw wielosystemowych. Zamówienie ma być realizowane w trzech częściach z terminami dostaw od 31 stycznia 2016 r. do 30 czerwca 2017 r. PKP Cargo zawarło w umowie opcję zakupu dodatkowych pięciu lokomotyw z zachowaniem cen jak dla zamówienia podstawowego, przy czym decyzję o skorzystaniu z tej możliwości spółka zobowiązana jest podjąć najpóźniej do 31 grudnia 2017 r.

Umowa w ramach zamówienia podstawowego przewiduje dostawę 15 lokomotyw wielosystemowych, przeznaczonych do eksploatacji w Polsce oraz określonych krajach Unii Europejskiej, dostawę sprzętu komputerowego, oprogramowania z licencjami, dokumentacji oraz systemów diagnostycznych i informacyjnych, niezbędnych do obsługi i eksploatacji lokomotyw, pełne utrzymanie (z zachowaniem wskaźników gotowości i niezawodności na określonym poziomie) dostarczonych lokomotyw w okresie od daty dostawy do daty wyłączenia lokomotyw do pierwszej naprawy okresowej na poziomie P4 po 8 latach, a także zakup zestawu "antyawaryjnego", tj. części zamiennych i podzespołów, niezbędnych do szybkiej realizacji napraw awaryjnych. Dodatkowo w umowie przewidziano, że PKP Cargo może odstąpić od wykonania pierwszej naprawy okresowej na poziomie P4 przez Siemensa.

Wartość zamówienia nie przekroczy kwoty 75 mln euro netto w ramach zamówienia podstawowego (15 lokomotyw) oraz kwoty 26 mln euro netto w ramach zamówienia opcjonalnego (5 lokomotyw), z tym, że dla dostaw i usług utrzymaniowych w ramach zamówienia opcjonalnego przewidziany został mechanizm jednorazowej waloryzacji przy ustalonym wskaźniku ujemnym i dodatnim w granicach nie większych niż +/- 2 proc. wartości cen pierwotnych.
 

Kary umowne za nieterminową dostawę lokomotyw oraz za odstąpienie od umowy nie mogą łącznie przekroczyć kwoty 17,4 mln euro, a w przypadku skorzystania przez PKP Cargo z opcji zakupu dodatkowych lokomotyw - łącznie kwoty 23,7 mln euro. Kary umowne z tytułu niedotrzymania współczynników gotowości i niezawodności nie mogą przekroczyć rocznie kwoty 1,35 mln euro, a w przypadku skorzystania przez spółkę z opcji zakupu dodatkowych lokomotyw - łącznie kwoty 1,8 mln euro.  Łączna maksymalna wartość umowy netto w części podstawowej oraz w części opcjonalnej przekracza 10  proc. wartości kapitałów własnych PKP Cargo.