PKP Cargo rozszerza współpracę z gigantem kontenerowym Maersk

PKP Cargo rozszerza współpracę z gigantem kontenerowym Maersk

28 września 2015 | Źródło: PKP Cargo
PODZIEL SIĘ

Grupa PKP Cargo zdobyła nowe zlecenia od Maersk Line, globalnego operatora kontenerowego, dla którego realizuje przewozy kontenerów między polskimi portami a terminalem w Warszawie, składuje je i dostarcza samochodami ciężarowymi do miejsca przeznaczenia. Jest to rozszerzenie dotychczasowej współpracy, w ramach której PKP Cargo wykonuje dla Maersk Line regularne połączenia intermodalne z polskich portów na zachód i południe Polski.

Fot. PKP Cargo

Regularna współpraca Grupy PKP Cargo z Maersk Line rozpoczęła się w styczniu 2015 roku. Kontenery Maersk są przewożone z trójmiejskich portów do Kątów Wrocławskich (2-3 razy tygodniowo) i Sławkowa (3-4 razy tygodniowo).

Od połowy sierpnia Grupa PKP Cargo i Maersk Line rozszerzyły współpracę, uruchamiając przewozy kontenerów w ramach tzw. pociągu operatorskiego kursującego w obu kierunkach pomiędzy Gdańskiem i Warszawą.

– Pociągi operatorskie to produkt dający naszym klientom nie tylko wysoką jakość usług, ale także niezbędny w logistyce element regularności i powtarzalności. To podstawa do budowy długotrwałych relacji z tak ważnymi dla nas partnerami jak Maersk. Na tym przykładzie widać, że Grupa PKP Cargo może świadczyć szeroki zakres usług logistycznych, wliczając w to magazynowanie kontenerów czy obsługę tzw. ostatniej mili – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych.

Grupa PKP Cargo realizuje nową usługę dla Maersk Line w systemie „port to door”. W praktyce oznacza to połączenie transportu kolejowego z samochodowym. Grupa PKP Cargo odbiera kontener z portu, przewozi go pociągiem do terminala, a następnie przeładowuje na samochód i o wskazanej godzinie dostarcza do klienta. Analogiczne rozwiązanie jest stosowane w odwrotnym kierunku, od klienta do portu.

– Nowy kontrakt z Maersk Line wykracza poza przewóz kontenerów koleją. Klient zamawia w Grupie PKP Cargo organizację całego przewozu od portu do miejsca docelowego na konkretną godzinę, nie martwiąc się o szczegóły. Żeby wykonać to zadanie łączymy transport kolejowy z samochodowym. To kierunek, w którym Grupa PKP Cargo będzie się rozwijać – mówi Szymon Mikołajczak, członek zarządu Cargospedu, odpowiedzialny za rozwój oferty intermodalnej i pozyskiwanie nowych kontraktów.

PKP Cargo z 50-proc. udziałem w rynku przewozów intermodalnych inwestuje zarówno w infrastrukturę przeładunkową, jak i tabor. W ostatnich miesiącach spółka odebrała nowoczesne platformy intermodalne do transportu kontenerów oraz ogłosiła przetarg na zakup lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń transgranicznych.