DB Schenker Rail Polska wygrał, ogłoszony przez Fortum Power and Heat Polska, przetarg na kompleksową usługę w zakresie transportu kolejowego miału węglowego, obsługi bocznic kolejowych oraz obsługi nawęglania dla Fortum Zabrze i Fortum Bytom. O kontrakt starali się wszyscy liczący się w kraju przewoźnicy kolejowi.
DB Schenker Rail Polska podpisał dwuletnią umowę, z możliwością przedłużenia na kolejny okres. W ramach umowy, począwszy od 1 września 2015 roku, wykonawca zobowiązuje się do realizacji usługi transportu własnym taborem miału węglowego ze śląskich kopalń, kompleksowej obsługi w zakresie manewrów na bocznicy kolejowej oraz obsługi nawęglania. W obu przypadkach szacowany wolumen wynosi ponad 100 tys. ton rocznie.
Ogłaszający przetarg podkreślił, iż kryterium decydującym o wyborze oferty DB Schenker Rail Polska, obok korzystnej ceny oraz własnych zasobów taborowych, jest szerokie doświadczenie w realizacji kompleksowej usługi oraz wysoka jakość, jaką w trakcie dotychczasowej współpracy wykazał się przewoźnik.
– Zawierana umowa, będąca kontynuacją długoletniej współpracy, jest potwierdzeniem wysokiej jakości świadczonych przez nas usług i zadowolenia klienta z ich realizacji, co dla nas jest sprawą najwyższej wagi. Dowodem na to jest rozszerzenie zakresu usług, świadczonych dotychczas dla oddziału w Bytomiu, o obsługę nawęglania elektrociepłowni. Cieszymy się ze współpracy i jesteśmy przekonani, że, tak jak do tej pory, nie zawiedziemy oczekiwań naszego klienta – powiedział Paweł Pucek, członek zarządu ds. sprzedaży.