Transport miejski Multimedialna wiata stanęła przy Teatrze Bagatela

Multimedialna wiata stanęła przy Teatrze Bagatela

11 października 2015 | Źródło: Urząd Miasta Krakowa
PODZIEL SIĘ

Pasażerowie krakowskiej komunikacji miejskiej mają do dyspozycji nowoczesną, multimedialną wiatę na przystanku Teatr Bagatela, od strony ul. Karmelickiej. Czekając na tramwaj znajdą pod nią nie tylko schronienie przed deszczem i śniegiem. Wiata zaprojektowana przez firmę Novamedia Innovision została wyposażona w innowacyjny system informacji pasażerskiej składający się z dwóch dużych ekranów, paska informacji i głośników.

Fot. krakow.pl

Na jednym z ekranów pasażerowie sprawdzą rozkłady jazdy wszystkich linii zatrzymujących się na przystanku Teatr Bagatela. Będzie się tam także wyświetlał czas oczekiwania na najbliższe kursy, a na pasku informacyjnym pojawią komunikaty dotyczące zmian w komunikacji i dane o stanie powietrza w Krakowie. Co więcej, czekając na tramwaj pasażerowie sprawdzą pogodę – temperaturę, ciśnienie i siłę wiatru.

Drugi ekran – dotykowy - zapewni pasażerom dostęp do wielu przydatnych informacji dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej, w tym cenników i przepisów obowiązujących podczas podróży w tramwajach i autobusach. Dodatkowo pasażerowie znajdą  na mapie adresy krakowskich urzędów, szpitali, muzeów, restauracji, kin a nawet bankomatów. Pasażerowie, którzy znajdą się na tym przystanku z pewnością nie będą się nudzić – kilkuminutowe oczekiwanie na przyjazd tramwaju mogą spędzić… grając w gry. Wystarczy, że dotkną na ekranie ikony „gra”.

Wiata została wyposażona także w głośniki. Zostaną wykorzystane do nadawania ważnych komunikatów głosowych dla pasażerów, a także muzyki, która umili czas oczekiwania na przyjazd tramwaju.

Już z daleka będzie natomiast widoczna informacja wyświetlana na specjalnym pasku LED, który został umieszczony wokół dachu wiaty.

Oprócz nowoczesnej informacji pasażerskiej i nietypowego designu zadbano także o bezpieczeństwo pasażerów znajdujących się w obrębie wiaty. Dzięki kamerze obejmującej obszar całego przystanku dyspozytorzy MPK będą mogli obserwować wszystko co się tam dzieje. Taki podgląd umożliwi im szybką reakcję w sytuacji, gdy trzeba będzie wezwać służy ratunkowe lub porządkowe.

Multimedialna wiata to nie jedyne udogodnienie przygotowane dla pasażerów przez MPK. Krakowski przewoźnik wydrukował specjalne ulotki informacyjne dla turystów i mieszkańców. Każdy folder przedstawia informacje dotyczące jednej linii tramwajowej lub autobusowej. W niewielkiej broszurze o formacie A4 zebrano wszelkie niezbędne informacje dotyczące linii komunikacyjnych. Są tu: cennik biletów, spis przystanków, spis linii przesiadkowych, czasy przejazdu, a także częstotliwość kursowania. Na odwrocie umieszczono fragment mapy Krakowa z naniesionym przebiegiem linii oraz przystankami. Dołączono również zdjęcia atrakcyjnych miejsc, które warto odwiedzić. Nie zapomniano o umieszczeniu QR kodu, pozwalającego przy pomocy urządzeń mobilnych na przeglądanie zawsze aktualnego rozkładu jazdy danej linii. Całość publikacji została przygotowana w dwujęzycznej wersji: polskiej i angielskiej. Foldery są już dostępne w punktach sprzedaży biletów, w punktach informacji miejskiej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł
Następny artykuł PLK zleci utrzymanie linii kolejowych zewnętrznym firmom PLK zleci utrzymanie linii kolejowych zewnętrznym firmom