Rozpoczął się proces odbioru prac na odcinku Tłuszcz - Łochów

Rozpoczął się proces odbioru prac na odcinku Tłuszcz - Łochów

18 października 2015 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Od października ubiegłego roku odcinek ten jest wyłączony całkowicie z ruchu. Pasażerowie korzystają z zastępczej komunikacji autobusowej. Pociągi do Białegostoku mają wrócić na trasę w grudniu.

Fot. PKP PLK

Most nad rzeką Liwiec, którego modernizacja była jedną z głównych przyczyn dwutorowego zamknięcia linii obecnie prezentuje się tak:

Modernizacja odcinka Warszawa Rembertów - Tłuszcz (Sadowne) realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, to aktualnie jedna z najważniejszych inwestycji na polskich torach. Trasa jest fragmentem transeuropejskiego korytarza, który łączy Warszawę przez Kowno, Rygę, Tallin z Helsinkami. To jedyne połączenie kolejowe Litwy, Łotwy i Estonii z Polską oraz pozostałymi krajami Unii Europejskiej.

Efektem modernizacji będzie możliwość jazdy z prędkością 160 km/h na prawie całej długości trasy. Dzięki budowie dodatkowej pary torów na odcinku Zielonka - Wołomin Słoneczna, będzie można uruchomić większą liczbę połączeń. Prowadzenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych po oddzielnych torach, umożliwi sprawniejsze zarządzanie intensywnym ruchem kolejowym w kierunku stacji Warszawa Wileńska.

W ramach inwestycji wszystkie perony zostaną przebudowane. Obiekty zyskają nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz nawierzchnię z kostki i płyt antypoślizgowych. Pasażerowie będą mogli oczekiwać na pociąg w komfortowych warunkach. Za sprawą wind i pochylni, perony zostaną pozbawione barier architektonicznych. Ułatwi to dostęp osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Skrócenie czasu przejazdu i odnowienie peronów, to nie jedyne korzyści z inwestycji, które odczują pasażerowie. Wyszlifowane szyny, zamontowane maty antywibracyjne oraz ekrany akustyczne, znacznie ograniczą odgłos generowany przez pociągi. Inwestor w planach zadbał również o ekologię: aby ułatwić migracje zwierząt, zostaną wybudowane specjalne przepusty.

W ramach projektu Polskie Linie Kolejowe modernizują 66 km linii kolejowej, wymieniają nawierzchnię na torach o długości 156 km, budują nową sieć trakcyjną o długości 183 km, unowocześniają 15 przystanków oraz 4 stacje, wyremontują przejazdy kolejowo-drogowe.