Dworzec Piła Główna otwarty dla podróżnych

Dworzec Piła Główna otwarty dla podróżnych

26 października 2015 | Źródło: PKP S.A.
PODZIEL SIĘ

Zakończyła się przebudowa zabytkowego dworca Piła Główna. Obiekt obsługuje już podróżnych. To kolejna inwestycja zrealizowana przez PKP S.A. w woj. wielkopolskim.

Fot.PKP S.A.

Dworzec Piła Główna przeszedł kompleksową modernizację i spełnia wszystkie wymogi obsługi podróżnych. Do dyspozycji pasażerów jest poczekalnia, dwie kasy biletowe i biletomat. Na terenie dworca działa również kiosk. Część powierzchni budynku została wynajęta przez miasto na siedzibę Straży Miejskiej, kawiarnię, restaurację i pomieszczenia miejskie pod działalność non profit.

Dworzec jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z myślą o podróżnych o ograniczonej mobilności zamontowano dwie windy - jedna prowadzi z tunelu do budynku, druga łączy wszystkie kondygnacje budynku. Pojawiły się również ścieżki kierunkowe dla osób niedowidzących i niewidomych, okienko z obniżonym blatem i dostosowana toaleta.

– Modernizacja dworca prowadzona była w ramach największego programu inwestycyjnego realizowanego na kolei od lat. Tylko w tym roku zamierzamy zakończyć kolejnych 25 inwestycji, których łączny koszt wyniesie ok. 337 mln zł netto – mówi Grzegorz Tomaszewski, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP S.A. – Piła Główna to już drugi, nowoczesny obiekt, który w tym roku udostępniamy podróżnym w Wielkopolsce. Od marca pasażerowie korzystają także ze zmodernizowanego dworca w Rawiczu. Do końca roku planowane jest również otwarcie dworca w Kaliszu.

Zakres przeprowadzonych prac objął m.in. wymianę posadzek i tynków, malowanie, montaż nowych instalacji, wymianę pokrycia dachu wraz z konstrukcją oraz wykonanie nowych stropów. Zmienił się również teren wokół dworca, zamontowano małą architekturę – kosze i ławki oraz stworzono parking dla samochodów na 70 miejsc. Ze względu na zabytkowy charakter dworca wszystkie prace były prowadzone we współpracy z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków.

Koszt inwestycji wyniósł 18,5 mln zł netto. Projekt został sfinansowany ze środków własnych PKP S.A. oraz środków budżetu państwa. Wykonawcą prac była firma SKB Development z Łodzi.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Koleje Wielkopolskie zamówiły usługi w PKP Intercity za 10,2 mln zł Koleje Wielkopolskie zamówiły usługi w PKP Intercity za 10,2 mln zł
Następny artykuł PKP Energetyka bez członka zarządu PKP Energetyka bez członka zarządu