Wielu olsztyńskich kierowców nie ma na co dzień do czynienia z tramwajami w ruchu drogowym. W związku z tym, urzędnicy podpowiadają jak jeździć, gdy Tramino wyjedzie na tory stolicy regionu.
Jest już dostępna wersja elektroniczna, a wkrótce pojawi się także papierowa. Bezpłatny "Poradnik tramwajowy" ma oswoić wielu z kierujących z nowym dla nich środkiem transportu. Ten bowiem wraca na olsztyńskie ulice po 50 latach.
Choć w znacznej części torowiska w mieście poprowadzone zostały poza jezdnią, w kilku miejscach trasy tramwajów i aut będą się krzyżować. Są też niespotykane dotychczas w Olsztynie przystanki wiedeńskie, na których pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdami, kiedy wsiada lub wysiada z tramwaju i autobusu.
Urzędnicy miejscy na niemal 20 stronach przypominają najważniejsze przepisy związane z ruchem tramwajów, wyjaśniają na przykładach, jak bezpiecznie przejechać skrzyżowania, które przecinać będą linie tramwajowe, prezentują trasy oraz Olsztyńską Kartę Miejską.
Po olsztyńskich ulicach będzie jeździło 15 tramwajów Solaris Tramino oznaczonych liczbami 1, 2 i 3. Każdy z nich pomieści około 200 pasażerów. Tramwaje będą zatrzymywały się na 20 przystankach. Na najbardziej uczęszczanej linii między Jarotami a Wysoką Bramą tramwaj będzie kursował średnio co 6-8 minut. Szerokość torów tramwajowych wynosi 1435 mm - dla porównania tory z lat 60. ubiegłego wieku miały 1000 mm.