PLK przystosuje 16 obiektów inżynieryjnych na CMK do 200 km/h

PLK przystosuje 16 obiektów inżynieryjnych na CMK do 200 km/h

09 listopada 2015 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Jeszcze szybsza i wygodniejsza podróż na Centralnej Magistrali Kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację 16 obiektów inżynieryjnych na 14 km odcinku Biała Rawska – Strzałki. Prace dodatkowo skrócą podróż i usprawnią przejazd pociągów. 

Fot. Rafał Wilgusiak

Od grudnia 2014 r. CMK, jeden z najważniejszych korytarzy kolejowych, łączący Warszawę z południem Polski, zapewnia krótką podróż ze stolicy m.in. do: Krakowa (2h 28 min), Katowic  (2h 34 min), Wrocławia (3h 42 min). Od nowego rozkładu w grudniu br. czasy przejazdu jeszcze się skrócą: do Krakowa (2h 15 min), Katowic (2h 19 min), Wrocławia (3h 28 min). Ponadto dzięki zaplanowanym na 2016 r. modernizacjom podróż będzie jeszcze o kilka minut krótsza.

Zarządca infrastruktury wyremontuje 16 obiektów inżynieryjnych na Centralnej Magistrali Kolejowej. Prace wykonywane będą na odcinku Biała Rawska – Strzałki i realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Rozpoczną się w 2016 r. i potrwają około pół roku.

Inwestycja polega na przebudowie i dostosowaniu do prędkości 200 km/h dwóch mostów, sześciu wiaduktów i ośmiu przepustów kolejowych. Efektem będzie dodatkowe skrócenie podróży, możliwość wykorzystania linii przez większą liczbę pociągów i polepszenia oferty przewoźników. Zmodernizowane obiekty zapewnią także wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km. Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc Warszawę z Krakowem oraz Katowicami. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy z Krakowem, Katowicami, Opolem i Wrocławiem.