Transport miejski Alstom w Chorzowie rozpoczyna produkcję pociągów metra dla Rijadu

Alstom w Chorzowie rozpoczyna produkcję pociągów metra dla Rijadu

16 listopada 2015
PODZIEL SIĘ

Alstom rozpoczął w Chorzowie produkcję składów metra dla Rijadu w Arabii Saudyjskiej. W ramach zamówienia na projekt i budowę linii 4, 5 i 6 w sieci metra Rijad, udzielonego w 2013 roku przez Urząd Rozwoju Arriyadh (ADA) dla konsorcjum FAST, w skład którego wchodzi Alstom, zakład w Chorzowie będzie odpowiedzialny za produkcję wszystkich 69 składów metra Metropolis.

Fot. Alstom

Pierwsze trzy składy Metropolis zostaną dostarczone dla ADA w 2017 roku. Zakład w Chorzowie, zatrudniający ok. 1000 pracowników, jest jednym z największych zakładów produkujących pociągi Alstom na świecie. Odbywa się tutaj każdy etap produkcji, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne.

Wyprodukowana przez Alstom, pełnowymiarowa makieta składu pociągu Rijad Metropolis zostanie wkrótce zaprezentowana mieszkańcom miasta przez ADA.

Składy Metropolis dla Rijadu składają się z dwóch wagonów o długości 36 metrów. Każdy pociąg obejmie trzy klasy podróży: pierwszą, rodzinną i indywidualną. Pociągi będą kursować bez maszynisty, są w 100 proc. zautomatyzowane i pozwalają na jazdę po wzniesieniach o nachyleniu do 6 proc.

Pociągi będą oferować pasażerom wysoki poziom komfortu, ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowany system informacji pasażerskiej. Oprócz pociągów Metropolis, Alstom dostarczy Urbalis - rozwiązanie sygnalizacji CBTC, jak również system podstacji trakcyjnych HESOP, z możliwością odzyskiwania energii rekuperacyjnej do sieci elektroenergetycznej. Wszystkie podsystemy zostały zoptymalizowane ze sobą tak, aby ograniczyć pobór energii.

Pozostałe zakłady Alstom zaangażowane w projekt znajdują się: we Francji (Valenciennes - inżynieria, Le Creuso - wózki, Villeurbanne - system sterowania pociągiem i monitoringu, Ornans – silniki, Saint-Ouen - sterowanie ruchem kolejowym), Hiszpanii (Madryt - system informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa) oraz w Belgii (Charleroi - podsystemy trakcji i konwerter pomocniczy).