Transport miejski Dziewięć dni bez tramwajów w centrum Zabrza

Dziewięć dni bez tramwajów w centrum Zabrza

20 listopada 2015 | Źródło: Tramwaje Śląskie
PODZIEL SIĘ

Prace modernizacyjne torowisk tramwajowych w centrum Zabrza zbliżają się ku końcowi. Jednak przed mieszkańcami jeszcze jeden trudny moment, kiedy ruch na ul. Wolności zostanie całkowicie zawieszony. Przerwa w ruchu potrwa od 21 do 29 listopada.

Fot. Andrzej Otrębski, Wikimedia

Zdecydowana większość prac torowych na modernizowanym fragmencie ul. Wolności, a także w ciągu ul. Lutra, pl. Krakowski i Brysza jest już wykonana. Do wznowienia ruchu tramwajowego w pełnym zakresie konieczne jest jednak wykonanie kilku prac, m.in. likwidacja rozjazdów technologicznych i wybudowanie w ich miejscu nowego torowiska. W związku z tym konieczne jest wstrzymanie ruchu tramwajowego na ul. Wolności. Z tego powodu od soboty 21 listopada do niedzieli 29 listopada zmieni się organizacja ruchu tramwajów:

  • Tramwaje linii nr 1 kursować będą w relacji: Ruda Śląska Chebzie pętla – Zabrze Zaborze pętla (wyjazdy i zjazdy z/do zajezdni Stroszek),
  • Tramwaje linii nr 3 kursować będą w relacji: Zabrze Mikulczyce pętla – Zabrze pl. Wolności; linia obsługiwana będzie taborem dwukierunkowym,
  • Tramwaje linii nr 4 kursować będą jednokierunkowo w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Gliwice zajezdnia; linia obsługiwana będzie taborem dwukierunkowym,
  • Tramwaje linii nr 5 kursować będą jednokierunkowo w relacji: Gliwice zajezdnia – Bytom pl. Sikorskiego; linia obsługiwana będzie taborem dwukierunkowym,
  • Tramwaje linii nr 11 i 17 w kursach wyjazdowych i zjazdowych kursować będą z/do zajezdni Chorzów Batory,

Uruchomiona zostanie przez KZK GOP autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-1; autobusy kursować będą w relacji: Zabrze Zaborze pętla – Zabrze Goethego.

Od poniedziałku 30 listopada wznowiony zostanie ruch tramwajów po nowych torach, zarówno na ul. Wolności, jak i na ciągu ul. Brysza, pl. Krakowski, Lutra. Nie oznacza to zakończenia prac - wykonawca będzie jeszcze prowadził roboty wykończeniowe - ale umożliwi prowadzenie komunikacji tramwajowej w pełnym zakresie.

Prace modernizacyjne torowisk w Zabrzu są elementem projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” etap II, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Straż Ochrony Kolei liczy już 97 lat Straż Ochrony Kolei liczy już 97 lat
Następny artykuł PLK wydała 250 mln zł na linię Rzeszów - Przemyśl PLK wydała 250 mln zł na linię Rzeszów - Przemyśl