PLK wydała 250 mln zł na linię Rzeszów - Przemyśl

PLK wydała 250 mln zł na linię Rzeszów - Przemyśl

20 listopada 2015 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Ponad ćwierć miliarda złotych przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe w ostatnich czterech latach na przebudowę linii z Rzeszowa do Przemyśla. Zarządca infrastruktury chwali się poprawą komfortu obsługi podróżnych na stacjach. Podkreśla też, że sprawne prowadzenie ruchu pociągów zapewniła modernizacja prawie 140 km torów oraz mostów i przejazdów kolejowo-drogowych.

Fot. PKP PLK

W tym roku za ponad 25 mln zł zarządca infrastruktury zmienia stacje Jarosław i Przemyśl oraz szlaki Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko. Na stacji Jarosław dla podróżnych powstaje dłuższy 400 - metrowy peron. Wyposażony będzie w nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Dodatkowo remont wiaduktu i przejścia podziemnego zapewni bezpieczne przejście. Dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności zamontowane będą platformy przyporęczowe.

W Przemyślu remont przejścia poprawi komunikację między peronami. Dzięki wymianie szyn na stacji będzie też sprawniejsza obsługa ruchu kolejowego.

Efektem prac na torach, na odcinkach Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko, będzie zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów i skrócenie czasu przejazdu dzięki podniesieniu prędkości – miejscami z 60 km/h do 120 km/h. Zapewni to wymiana szyn (na szlaku Przemyśl – Hurko) oraz remont pięciu wiaduktów i jednego mostu, a także wymiana szyn w obu torach (na szlaku Żurawica - Przemyśl).

Polskie Linie Kolejowe w latach 2010-2014 na poprawę linii Rzeszów –  Przemyśl – Medyka przeznaczyły prawie ćwierć miliarda zł netto. Na trasie wymieniono na nowe 139 km torów i kilkanaście rozjazdów, 65 km sieci trakcyjnej. Przebudowano 47 mostów, wiaduktów i przepustów. Przebudowa 50 przejazdów kolejowo - drogowych m.in. w miejscowości Krzemienica, Grzęska, Kosina podniosła poziom bezpieczeństwa. Pasażerowie korzystają z lepszej obsługi na stacjach Strażów, Łańcut, Rogóżno oraz przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie.

W latach 2016-2018 planowane są kolejne prace na trasie Rzeszów – Przemyśl – granica państwa. Przywrócą one prędkość pociągów do 120 km/h i umożliwią skrócenie czasu przejazdu. Dzięki modernizacji linii Kraków – Rzeszów i Rzeszów – Przemyśl podróż z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godzin.