Rafamet zdobywa prestiżowy kontrakt w Brukseli

Rafamet zdobywa prestiżowy kontrakt w Brukseli

26 listopada 2015 | Autor: ARR | Źródło: Rafamet
PODZIEL SIĘ

– Wygrana Rafametu cieszy tym bardziej, że w przetargu uczestniczyła cała nasza europejska konkurencja – mówi Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Fabryce Obrabiarek Rafamet o kontrakcie z firmą STIB. Tokarka podtorowa UGE 180 N będzie pracowała w Brukseli, w zajezdni tramwajowej. Tym samym, producent z Kuźni Raciborskiej nawiązał współpracę z kolejnym belgijskim klientem.

Fot. Rafamet

Tokarka podtorowa UGE 180 N to maszyna nowej generacji, przeznaczona do regeneracji kół lekkich pojazdów szynowych. Choć to stosunkowo nowa propozycja firmy Rafamet, rynek już przyjął ją z dużym zainteresowaniem. Dowodzą tego m.in. niedawno zawarte umowy z klientami z Turcji oraz kontrakt z firmą STIB.

STIB to jeden z największych operatorów transportu miejskiego w Belgii. Firma zamówiła lekką tokarkę podtorową UGE 180 N. Maszyna będzie profilowała koła bardzo nowoczesnych brukselskich tramwajów. Co ciekawe, pojazdy te będą obsługiwały prestiżową linię usytuowaną w pobliżu siedzib unijnych instytucji – mówi Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Fabryce Obrabiarek Rafamet.

– Oczywiście, w takich przetargach niełatwo o zwycięstwo. Rafamet został poddany bardzo szczegółowemu audytowi technicznemu i handlowemu. Zamawiający sprawdził nasze referencje nie tylko w samej Belgii, ale również w pozostałych krajach europejskich. Częściowo odbywało się to z naszym udziałem, o niektórych fazach tego procesu dowiedzieliśmy się dopiero po fakcie. Zleceniodawca podjął bardzo przemyślaną decyzję – przyznaje Andrzej Rustanowicz.

Uruchomienie tokarki nastąpi latem 2016 roku. Kuźniańska spółka po raz pierwszy będzie współpracować z belgijskim operatorem transportu miejskiego, tokarka UGE 180 N będzie jednak kolejną maszyną dostarczoną do tego kraju.

– Belgia jest naszym bardzo dobrym klientem, w tym kraju pracuje już wiele modeli naszych tokarek kolejowych; zarówno kołowych, jak i podtorowych. W samej tylko Antwerpii (która jest największym miastem portowym Belgii i drugim co do wielkości w tym kraju) pracują aż cztery różne maszyny Rafametu. To bardzo rzadko spotykana sytuacja, zwłaszcza, że dostarczyliśmy je nie do jednego klienta, ale do czterech firm – podsumowuje dyrektor eksportu.

Przypomnijmy, że także w tym roku przedstawiciele spółki podpisali kontrakty na dostawę dwóch tokarek UGE 180 N na rynek turecki (będą one pracowały w miastach Izmir i Izmit). Dzięki zamówieniu od belgijskiego odbiorcy, Rafamet dostarczy pierwszą maszynę tego typu na Stary Kontynent.