UNIFE złoży skargę do KE na dostawy Dartów i FLIRT-ów

UNIFE złoży skargę do KE na dostawy Dartów i FLIRT-ów

27 listopada 2015 | Autor: AB
PODZIEL SIĘ

Do końca roku PKP Intercity powinno otrzymać 20 EZT serii Dart oraz 20 serii FLIRT3. Homologacja obu pojazdów wzbudziła ostry sprzeciw Związku Europejskiego Przemysłu Kolejowego (UNIFE), który zamierza interweniować w sprawie kontraktów PKP IC w Brukseli.

Fot. Dominik Skudlarski

Serwis Money.pl dotarł do informacji, z których wynika, że produkowane dla PKP Intercity pojazdy Pesy oraz EZT-y konsorcjum Stadler-Newag nie spełniają Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przypominamy, że przewoźnik odebrał już 18 pojazdów FLIRT3, i czeka na grudniową dostawę Dartów. Pesa otrzymała dotąd dopuszczenie do eksploatacji jednego pojazdu o numerze 004.

Z informacji Money.pl wynika, że produkty obu producentów nie spełniają aktualnych wymogów TSI, czego wymagało PKP Intercity. Z informacji „Kuriera Kolejowego” wynika także, że FLIRT-y i Darty nie mają również certyfikowanych urządzeń ETCS poziomu 2.

UNIFE (franc.: Union des Industries Ferroviaires Européenes) reprezentuje około tysiąc czołowych europejskich dostawców sprzętu i usług na rzecz kolei.

Dotarliśmy do informacji, że członkowie UNIFE są zaniepokojeni realizacją kontraktów na dostawę pojazdów Pesy i konsorcjum Stadler-Newag, właśnie przez niespełnienie przez tabor warunków przewoźnika. Obawiają się, że pojazdy będą odebrane bez wyciągnięcia przez przewoźnika konsekwencji wobec polskich producentów. Dlatego są gotowi interweniować w Komisji Europejskiej, skarżąc się na nierówne zasady konkurencyjności. Informacja na ten temat może trafić do KE w grudniu tego roku.