Od niedzieli wracają bezpośrednie pociągi Warszawa - Białystok

Od niedzieli wracają bezpośrednie pociągi Warszawa - Białystok

09 grudnia 2015 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

W niedzielę na trasę z Warszawy do Białegostoku wracają bezpośrednie połączenia kolejowe. Dzięki dwutorowemu zamknięciu odcinka linii Rail Baltica pomiędzy Tłuszczem a Sadownem udało się znacząco skrócić najbardziej uciążliwy dla pasażerów etap prac modernizacyjnych

Fot. PKP PLK

Aby przyspieszyć prace, od października 2014 r. całkowicie wstrzymano ruch i wprowadzono komunikację zastępczą na odcinku Tłuszcz – Łochów, a następnie od stycznia br. na odcinku Łochów – Sadowne. Zamknięcie linii pozwoliło skrócić czas robót o 10 miesięcy. Teraz pociągi wracają na trasę. Będą jeździły mi.in. po nowym moście nad rzeką Liwiec.

Modernizacja linii Rail Baltica na odcinku z Warszawy Rembertowa do Sadownego, to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych obecnie na polskich torach przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Obejmuje zmodernizowanie  15 przystanków i 4 stacji, 66 km linii kolejowej oraz budowę lub modernizację 60 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostów, wiaduktów czy tuneli.

Prace pomiędzy Tłuszczem a Sadownem weszły obecnie w ostatni etap realizacji, związany głównie z ukończeniem elementów infrastruktury. Na stacji w Tłuszczu, gdzie od połowy grudnia pasażerowie skorzystają z pierwszego nowego peronu, trwa budowa dwóch kolejnych peronów oraz przejścia podziemnego, które zastąpi dotychczasową kładkę. Przebiega ono pod wszystkimi 9 torami, łącząc dwie strony miasta.

We wrześniu rozpoczęła się modernizacja w Zielonce i Wołominie oraz na szlaku pomiędzy miastami. W miejsce starych peronów, wybudowane zostaną nowe. Obie stacje zyskają też nowe budynki nastawni. Dużym udogodnieniem dla mieszkańców będzie wybudowanie bezkolizyjnych skrzyżowań dróg z linia kolejową.

Na odcinku od Zielonki do Wołomina Słonecznej, bardzo istotnego ze względu na duży ruch aglomeracyjny, zostanie wybudowana dodatkowa para torów. Pozwoli to na rozdzielenie ruch pociągów dalekobieżnych i podmiejskich.

– Po zakończeniu wszystkich prac pasażerowie będą mogli korzystać z nowych, wygodnych peronów na stacjach i przystankach wzdłuż trasy. Podniesie się znacząco standard obsługi i estetyka, za sprawą nowych wiat, ławek, elementów małej architektury, nie zabraknie też systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Perony zostaną także dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Ponadto w okolicach przejazdu kolejowego  w Rembertowie wybudowany został zupełnie nowy przystanek Warszawa Mokry Ług, który będzie dogodnym punktem przesiadkowym dla mieszkańców okolicznych osiedli – mówi Jerzy Korzeniowski, dyrektor projektu, PKP Polskich Linii Kolejowych

Łączna wartość inwestycji wyniesie ponad 2 mld zł. Wraz z podwyższeniem komfortu i bezpieczeństwa, możliwe będzie zwiększenie prędkości pociągów osobowych i towarowych, a co za tym idzie – skrócenie czasu przejazdu. Podróżowanie stanie się bardziej komfortowe, pasażerowie zyskają atrakcyjne połączenia aglomeracyjne i dalekobieżne.