Pierwsze piętrowe Sundecki odebrane przez KM

Pierwsze piętrowe Sundecki odebrane przez KM

18 grudnia 2015 | Autor: ARR | Źródło: Koleje Mazowieckie
PODZIEL SIĘ

18 grudnia 2015 roku Koleje Mazowieckie odebrały pierwsze wagony piętrowe oraz lokomotywę Gama, wyprodukowane przez Pesę Bydgoszcz. Pojazdy były testowane m.in. w zakresie kompatybilności z posiadanymi już przez KM wagonami piętrowymi. Obecnie odbywają się także szkolenia maszynistów.

Fot.

PesaSundeck – to pierwsze pojazdy kolejowe tego typu, wyprodukowane przez polskiego producenta. Przeznaczone są głównie do obsługi aglomeracji miejskich o dużych potokach pasażerów. Ich nazwa - Sundeck - wzięła się od słonecznego, wyżej położonego pokładu. Pojazdy będą uruchamiane do obsługi pociągów uruchamianych w systemie „push-pull”.

– Z ogromną satysfakcją mogę powiedzieć, że udało nam się dokonać odbiorów technicznych dziewięciu wagonów piętrowych środkowych, jednego sterowniczego i lokomotywy. Zgodnie z zapowiedziami producenta, do końca roku zostaną dostarczone wszystkie objęte umową składy. Pojazdy dobrze przeszły jazdy próbne. Szkolimy już maszynistów do ich obsługi. Chcemy, aby wyjechały na tory w styczniu 2016 roku – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

– Jednym z trudniejszych oczekiwań Kolei Mazowieckich była kompatybilność Sundecków z dotychczasowym taborem, mam więc ogromną satysfakcję, że i temu wyzwaniu sprostaliśmy – powiedział Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy.

W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do sześciu piętrowych wagonów środkowych. Takim składem podróżować może jednocześnie ok. 1700 pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h.

Oba typy wagonów wyróżniają się nowoczesnym designem, przyjaznym, przestronnym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, bezprzewodowy internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring gwarantujący bezpieczeństwo podróżnych.

W wagonach sterowniczych znajdują się strefy dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową (spełniające wymogi TSI PRM) z częścią gastronomiczną, toaletami oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom poruszającym się na wózkach.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Maciej Libiszewski p.o. prezesa PKP Cargo Maciej Libiszewski p.o. prezesa PKP Cargo
Następny artykuł „Poczta Świąteczna” na dworcach kolejowych „Poczta Świąteczna” na dworcach kolejowych