Transport miejski Stołeczne tramwaje zyskają dodatkowe pół miliarda złotych z UE

Stołeczne tramwaje zyskają dodatkowe pół miliarda złotych z UE

21 grudnia 2015 | Źródło: Tramwaje Warszawskie
PODZIEL SIĘ

Tramwaje Warszawskie podpisały już 6 aneksów do umów o dofinansowanie zwiększających kwotę unijnej dotacji o ok. 426,5 mln zł. W toku znajduje się siódmy wniosek dotyczący modernizacji trasy tramwajowej W-Z na odcinku Cmentarz Wolski – Dworzec Wileński. Opiewa na kwotę ok. 83,7 mln zł. Łącznie to ponad pół miliarda złotych dodatkowych środków z Unii Europejskiej.

Fot. Rafał Wilgusiak

Projekt modernizacji trasy W-Z  przebudowę torowiska na odcinku: od al. Prymasa Tysiąclecia do skrzyżowania z ul. Jagiellońską, przystanków (w tym dostosowanie do niskopodłogowych składów tramwajowych) i wprowadzenie elektronicznego Systemu Informacji Pasażerskiej. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna i powstaną nowe słupy trakcyjno-oświetleniowe. Poza tym, modernizację przejdą węzły rozjazdowe na skrzyżowaniach z ul. Młynarską, ul. Okopową, al. Jana Pawła II oraz przy placu Bankowym.

Od października Tramwaje Warszawskie otrzymały w sumie ponad 426 mln zł dzięki aneksom do umów o dofinansowanie zwiększających kwotę dofinansowań. Te dodatkowe fundusze zostały przypisane następującym projektom:

  1. "Modernizacja trasy tramwajowej Dworzec Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych";
  2. "Obsługa północnych obszarów Warszawy komunikacją miejską w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru";
  3. "Dofinansowanie taboru Tramwajów Warszawskich do potrzeb osób niepełnosprawnych - zakup 60 tramwajów niskopodłogowych";
  4. "Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie";
  5. "Dostosowanie infrastruktury tramwajowej w Warszawie do potrzeb związanych z eksploatacją tramwajów niskopodłogowych";
  6. "Budowa trasy tramwajowej w ciągu ul. Powstańców Śląskich oraz modernizacja zaplecza wraz z wymianą sprzętu".

Środki, które otrzymały Tramwaje Warszawskie pochodzą z puli pieniędzy przeznaczonych pierwotnie na kolej. Jak już pisaliśmy fundusze, których nie zdołały wykorzystać PKP PLK w ramach unijnej perspektywy finansowej na lata 2007–2013, trafią do samorządów realizujących m.in. projekty tramwajowe.