PKP Intercity prowadzi obecnie największy w historii spółki projekt modernizacji i zakupu taboru na kwotę 5,6 mld zł. Jednym z jego elementów jest zakup 20 wagonów przeznaczonych do obsługi trasy Warszawa - Kutno - Poznań - Szczecin. Inwestycja zrealizowana przez Fabrykę Pojazdów Szynowych - H. Cegielski kosztowała 117,9 mln złotych.
Zakupiony tabor zapewni wysoki komfort podróży oraz będzie przystosowany do potrzeb różnych grup podróżnych. Zarówno drzwi wejściowe, jak i przestrzeń pasażerska (korytarz, przedziały, toalety) zostały dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do wagonów mogą się dostać dzięki specjalnym platformom wjazdowym.
Pojazdy wyposażono w gniazda elektryczne, klimatyzację, system informowania o zajętości poszczególnych miejsc oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Każdy z pasażerów ma do dyspozycji dodatkowe niezależne oświetlenie. Rodzice z dziećmi mogą skorzystać z przewijaków dla niemowląt. Nad bezpieczeństwem czuwa system monitoringu przedziałów pasażerskich. Wagony zostały przystosowane do prędkości 160 km/h.
Fabryka Pojazdów Szynowych - H. Cegielski dostarczyła PKP Intercity 20 wagonów:
- 8 bezprzedziałowych 2 klasy,
- 4 bezprzedziałowe 1 klasy,
- 4 przedziałowe 1 klasy z przedziałami klasy biznes,
- 2 przedziałowe 2 klasy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych,
- 2 restauracyjne.
Z dostarczonych wagonów (uzupełnionych o wagony z obecnych zasobów taborowych PKP Intercity) będą zestawione 2 typy składów (łącznie 4 pociągi): z i bez wagonów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. W obydwu przypadkach będą to pociągi 6-wagonowe.
Inwestycja kosztowała 117,9 mln zł, z czego 58,9 mln zł pochodzi z funduszy unijnych.
Według danych PKP Intercity, ponad połowa pociągów kursujących w barwach przewoźnika jest obecnie nowa lub zmodernizowana.