PKM szuka wykonawcy kolejnych stacji w Gdyni

PKM szuka wykonawcy kolejnych stacji w Gdyni

07 stycznia 2016 | Autor: ARR | Źródło: PKM
PODZIEL SIĘ

Pomorska Kolej Metropolitalna ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę trzech przystanków linii kolejowej nr 201: Gdańsk Osowa, Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Termin składania ofert mija 1 lutego br.

Wiz. PKM

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa trzech przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przy linii kolejowej nr 201: Gdańsk Osowa, Gdynia Karwiny i Gdynia Stadionw zakresie przystanków: Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion oraz przebudowa układu torowego linii kolejowej nr 201 na wysokości nowo projektowanych przystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion wraz z budową urządzeń zapewniających bezpieczną obsługę podróżnych, w tym osób niepełnosprawnych, przy jednoczesnym umożliwieniu przewozu ładunków ponadgabarytowych.

Przedsięwzięcie Pomorska Kolej Metropolitalna Faza II – realizacja przedsięwzięcia – Faza II współfinansowane jest ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020: oś priorytetowa V – Rozwój Transportu Kolejowego w Polsce; w ramach działania 5.1 – Rozwój kolejowej sieci TEN-T. Projektowany przystanek Gdynia Karwiny zlokalizowany będzie na terenie znajdującym się w rejonie wiaduktu drogowego w ciągu ul. Wielkopolskiej, między ulicami Buraczaną, Strzelców, Sopocką i Nowodworcową w Gdyni, a przystanek Gdynia Stadion na terenie znajdującym się w rejonie wiaduktu linii kolejowego nr 201 nad ulicą Sportową w Gdyni, między ulicami Kazimierza Górskiego i Łużycką.

W ramach przebudowy układu torowego zarówno w obrębie przystanku Gdynia Karwiny, jak i przystanku Gdynia Stadion, przewiduje się m.in. rozsunięcie torów w planie oraz regulację osi torów w planie i profilu, zabudowę odwodnienia wgłębnego na długości peronów. Dodatkowo na obu przystankach planuje się budowę torów wieloszynowych, umożliwiających przewóz ładunków ponadgabarytowych. W ramach przebudowy układu torowego konieczne będzie wyrównanie skarp wykopu kolejowego, znajdującego się w obrębie terenu kolejowego oraz usunięcie kolizji kablowych.

Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny obejmuje m.in. wykonanie dwóch peronów jedno-krawędziowych wraz z dojściami dla pieszych, wykonanie układu komunikacyjnego w pobliżu przystanku PKM Gdynia Karwiny m.in.: budowę chodników w rejonie projektowanych dojść do konstrukcji umożliwiających, powiązanie piesze peronu z chodnikami; przebudowę chodników wzdłuż ul. Wielkopolskiej, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej, regulację istniejących skarp wraz z umocnieniem, wykonanie dojść pieszych, m.in.: schodów terenowych, chodników, dwóch dźwigów osobowych i konstrukcji dojścia o rozpiętości płyty, zadaszenie wejść na perony („czerwona wstążka”), czyli dwa stalowe symetryczne dachy pulpitowe, dwie stalowe wiaty peronowe z pokryciem z blachy trapezowej i wypełnieniem szklanym, elementy małej architektury m.in. ławki, gabloty, kosze na śmieci, tablice z nazwą przystanku, niezbędne elementy infrastruktury technicznej, w tym m.in. instalacje sieci elektroenergetycznej, oświetleniowej, teletechnicznej, gazowej oraz sanitarnej, wyposażenie peronów w urządzenia wchodzące w skład systemów obsługi i zarządzania peronem (tablic informacyjnych) telematycznych, w tym m.in.: budowa systemu informacji pasażerskiej (podróżnych) składającego się z głosowej informacji podróżnych (systemu nagłośnienia) oraz wizualnej informacji podróżnych zmiennej treści (tablice dynamicznej informacji podróżnych).

Budowa przystanku PKM Gdynia Stadion obejmująca m.in. wykonanie dwóch peronów jedno-krawędziowych wraz z obudową ściankami szczelnymi i dojściami do wind, wykonanie układu komunikacyjnego, m.in. przebudowa chodnika w rejonie wiaduktu kolejowego polegająca na rozbudowie i dostosowaniu do projektowanych schodów na perony, wymiana nawierzchni chodnika przy krawędzi ulicy i dostosowanie go do nowego układu pieszego, wykonanie dojść pieszych, w tym m.in. konstrukcji murów oporowych, schodów na perony, dwóch dźwigów osobowych, konstrukcji tunelu dla pieszych, zadaszenie wejść na perony („czerwona wstążka”), czyli dwa stalowe symetryczne dachy pulpitowe, dwie stalowe wiaty peronowe z pokryciem z blachy trapezowej i wypełnieniem szklanym, elementy małej architektury m.in. ławki, gabloty, kosze na śmieci, tablice z nazwą przystanku, niezbędne elementy infrastruktury technicznej, w tym m.in. instalacje sieci elektroenergetycznej, oświetleniowej, teletechnicznej, gazowej oraz sanitarnej, wyposażenie peronów w urządzenia wchodzące w skład systemów obsługi i zarządzania peronem (tablic informacyjnych) telematycznych, w tym m.in.: budowa systemu informacji pasażerskiej (podróżnych) składającego się z głosowej informacji podróżnych (systemu nagłośnienia) oraz wizualnej informacji podróżnych zmiennej treści (tablice dynamicznej informacji podróżnych), sieci uzbrojenia terenu i usunięcie kolizji infrastruktury podziemnej i nadziemnej, zieleń wraz z jej pielęgnacją, wykonanie urządzeń ochrony środowiska, obiekty małej architektury, przestawienie i budowę ogrodzeń.

Wykonawca będzie miał na zrealizowanie zamówienia czas do 30 października 2017 roku.