Inwestycje w szczecińskim porcie wzmocnią przewozy DB Schenker Rail

Inwestycje w szczecińskim porcie wzmocnią przewozy DB Schenker Rail

29 stycznia 2016 | Źródło: DB Schenker Rail Polska
PODZIEL SIĘ

Miniony rok obfitował w liczne inwestycje podnoszące poziom usług świadczonych przez spółkę DB Port Szczecin. Terminal kontenerowy na Nabrzeżu Fińskim zyskał nowe place składowe, aktualnie jego możliwości przeładunkowe wynoszą 120 tys. TEU rocznie. Dodatkowo spółka pozyskała sześć ciągników siodłowych typu Kalmar, wóz kontenerowy typu Hyster, cztery rolltrailery i siedem wózków widłowych. Sprzęt wykorzystywany będzie przy przeładunkach drobnicowych, jak i kontenerowych.

Fot. Terex

Najważniejszym jednak zakupem był nowy mobilny portowy żuraw nabrzeżowy typu Gottwald, model GHMK 4406, wyprodukowany przez firmę Terex w Niemczech. Żuraw o  maksymalnym udźwigu 100 ton, w tandemie z drugim takim samym dźwigiem, daje możliwość uniesienia 150 ton ładunku. Nowy dźwig zostanie przeznaczony do obsługi kontenerów i ciężkich ładunków: konstrukcji, wyrobów stalowych czy granitowych bloków. Żuraw przypłynął do portu 29 listopada 2015, gdzie w ciągu następnych trzech tygodni został zmontowany. Po szkoleniach dla załogi i odbiorze technicznym będzie gotowy do pracy z początkiem lutego br.

– Dzięki poczynionym inwestycjom chcemy polepszyć nasze usługi przeładunkowe oraz brać udział w rozwoju wymiany towarowej w portach. Inwestycje są częścią długoterminowego planu rozwoju transportu. Dzięki rozbudowie portu oczekujemy wzmocnienia przewozów kolejowych w głąb kraju – mówi Marek Staszek Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska

Dodatkowo spółka w minionym roku zmodernizowała dwie suwnice kontenerowe STS. Modernizacja znacząco poprawiła parametry użytkowe sprzętu oraz zwiększyła jego sprawność.

– Dzięki znakomitej pracy ludzi i sprzętu możemy pochwalić się wzrostem przeładunku kontenerów o 11,5% w stosunku do poprzedniego roku – powiedział Paweł Wac prezes zarządu DB Port Szczecin.

DB Port Szczecin świadczy usługi przeładunku kontenerów i drobnicy zjednostkowanej (granity, celuloza, wyroby stalowe, metale nieżelazne sztuki ciężkie itp.). Posiada regularne liniowe połączenia z portami: Rotterdam, Hamburg, Bremerhaven, Kłajpeda, Gdynia, Gdańsk, Goetheborg, Helsingborg, Aarhus, Ahus, Halmstadt, Fredericia, Immingham, Felixtowe, Teesport. Stale rozbudowywany terminal kontenerowy posiada możliwości przeładunkowe wynoszące do 120 tys. TEU rocznie. Jako jedyny w Polsce port posiada certyfikat NATO, co umożliwia przeładunki sprzętu wojskowego. Jest też jednym z pierwszych na świecie portów dowozowo-odwozowych, który spełnia standardy Container Security Initiative. Oznacza to, że kontenery eksportowe nie muszą przechodzić dalszej inspekcji w USA. Osiągnięciem jest również wprowadzenie systemu Autostore, dzięki któremu średni czas urzędowej obsługi kontenera znacznie skrócono i trwa on zazwyczaj kilkanaście minut, a w najbardziej skomplikowanych przypadkach maksymalnie do 4 godzin.

Przypominamy, że głębszej integracji przewozów kolejowych z transportem morskim będzie poświęcona IV edycja Forum Transportu Intermodalnego FRACHT, w czasie którego uczestnicy wypracowują konkretne wnioski i kierunki działań, mające na celu rozwój transportu intermodalnego oraz przedsiębiorstw funkcjonujących na tym rynku odbędzie się w dniach 7-8 kwietnia 2016 roku w Gdańsku. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z programem konferencji.