W Gdyni nastąpiło uroczyste przekazanie dwóch pojazdów Impuls 31WE wyprodukowanych przez Newag na zlecenie PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. W uroczystości, która rozpoczęła się od wspólnego przejazdu nowym pojazdem na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Cisowa, uczestniczyli przedstawiciele właścicieli spółki, zarządu przewoźnika oraz producenta taboru.
Dwa nowe Impulsy wyprodukowane dla SKM Trójmiasto to czteroczłonowe pojazdy o długości 74,4 m, mogące pomieścić 529 osób, w tym 359 na miejscach stojących i 170 na miejscach siedzących. Od dotychczas produkowanych pojazdów typu Impuls, 31WE dla Trójmiasta różni się ilością drzwi i wysokością podłogi. Na życzenie przewoźnika każdy człon posiada czworo drzwi, a wysokość podłogi pojazdów została dostosowana do peronów SKM (960 mm) i w stosunku do standardowych Impulsów jest wyższa o 200 mm. Pojazdy wyposażone zostały w dodatkowy wysuwany stopień, który niweluje lukę pomiędzy taborem a peronem. W Impulsach zamontowane zostały toalety z obiegiem zamkniętym przystosowane dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
– Gratulujemy SKM Trójmiasto 15 rocznicy istnienia. Cieszymy się bardzo, że to właśnie Impulsy będą pierwszymi nowymi elektrycznymi pojazdami, które pojawią się na trasach obsługiwanych przez spółkę. Pragnę dodać, że w tym roku również Newag obchodzi swój jubileusz, rocznicę 140-lecia powstania firmy – mówi Zbigniew Konieczek, prezes Newag. – Nasze Impulsy to nowoczesne zespoły trakcyjne, które nie tylko wyróżniają się swoim wyglądem, ale i zapewniają pasażerom komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania – dodaje Prezes Konieczek.
Produkowane przez nowosądeckiego producenta pojazdy są jednymi z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Impuls jest ekonomiczny i bezpieczny, cechuje się niskim zużyciem energii elektrycznej, gdyż podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej. W pojeździe zastosowano nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza, kontakt z obsługą pociągu przez tzw. interkom. Pociąg spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Osiąga prędkość eksploatacyjną 160 km/h.
Wartość kontraktu wynosi 35 mln 571 tys. zł brutto (28 mln 920 tys. zł netto).