Uroczysty przejazd nowego Impulsa Newagu w Trójmieście

Uroczysty przejazd nowego Impulsa Newagu w Trójmieście

04 marca 2016 | Źródło: Newag
PODZIEL SIĘ

W Gdyni nastąpiło uroczyste przekazanie dwóch pojazdów Impuls 31WE wyprodukowanych przez Newag na zlecenie PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. W uroczystości, która rozpoczęła się od wspólnego przejazdu nowym pojazdem na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Cisowa, uczestniczyli przedstawiciele właścicieli spółki, zarządu przewoźnika oraz producenta taboru.

Fot. Newag

Dwa nowe Impulsy wyprodukowane dla SKM Trójmiasto to czteroczłonowe pojazdy o długości 74,4 m, mogące pomieścić 529 osób, w tym 359 na miejscach stojących i 170 na miej­scach sie­dzących. Od dotych­czas pro­du­ko­wa­nych pojaz­dów typu Impuls, 31WE dla Trójmiasta różni się ilo­ścią drzwi i wyso­ko­ścią pod­łogi. Na życze­nie prze­woź­nika każ­dy czło­n posia­da czworo drzwi, a wyso­kość pod­łogi pojaz­dów została dosto­so­wana do pero­nów SKM (960 mm) i w sto­sunku do stan­dar­do­wych Impul­sów jest wyż­sza o 200 mm. Pojazdy wypo­sa­żone zostały w dodat­kowy wysu­wany stop­ień, który ni­we­luje lukę pomię­dzy tabo­rem a pero­nem. W Impul­sach zamon­to­wane zostały toa­lety z obie­giem zamknię­tym przy­sto­so­wane dla osób z ogra­ni­czoną moż­li­wo­ścią poru­sza­nia się.

Gratulujemy SKM Trójmiasto 15 rocznicy istnienia. Cieszymy się bardzo, że to właśnie Impulsy będą pierwszymi nowymi elektrycznymi pojazdami, które pojawią się na trasach obsługiwanych przez spółkę. Pragnę dodać, że w tym roku również Newag obchodzi swój jubileusz, rocznicę 140-lecia powstania firmy – mówi Zbigniew Konieczek, prezes Newag. – Nasze Impulsy to nowoczesne zespoły trakcyjne, które nie tylko wyróżniają się swoim wyglądem, ale i zapewniają pasażerom komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania – dodaje Prezes Konieczek.

Pro­du­ko­wane przez nowosądeckiego producenta pojazdy są jed­nymi z naj­no­wo­cze­śniej­szych tego typu pojaz­dów szy­no­wych w Pol­sce. Kom­fort podróży zapew­nia ciche, kli­ma­ty­zo­wane wnę­trze, ergo­no­miczne fotele, inter­net i gniazdka elek­tryczne. Impuls jest eko­no­miczny i bez­pieczny, cechuje się niskim zuży­ciem ener­gii elek­trycz­nej, gdyż pod­czas hamo­wa­nia pociąg oddaje ener­gię do sieci trak­cyj­nej. W pojeź­dzie zasto­so­wano nowo­cze­sny sys­tem wizu­al­nej i dźwię­ko­wej infor­ma­cji pasa­żer­skiej, moni­to­ro­wa­nie wnę­trza, kon­takt z obsługą pociągu przez tzw. inter­kom. Pociąg speł­nia rygo­ry­styczne euro­pej­skie normy zde­rze­niowe i wytrzy­ma­ło­ściowe. Osiąga pręd­kość eks­plo­atacyjną 160 km/h.

Wartość kon­traktu wynosi 35 mln 571 tys. zł brutto (28 mln 920 tys. zł netto).