PR uruchomiły pierwszą myjnię pociągów w Wielkopolsce

PR uruchomiły pierwszą myjnię pociągów w Wielkopolsce

10 marca 2016 | Źródło: Przewozy Regionalne
PODZIEL SIĘ

Budowa myjni całopociągowej na terenie Sekcji Utrzymania i Napraw Taboru Przewozów Regionalnych w Lesznie dobiegła końca. Nowoczesny obiekt jest wyposażony we wszystkie udogodnienia, dzięki którym usługi mycia taboru będą świadczone na najwyższym poziomie.  

Fot. Przewozy Regionalne

Nowa myjnia wagonów i elektrycznych zespołów trakcyjnych to samodzielna maszyna, przystosowana do mycia taboru różnego rodzaju o długości 80 m podczas jednego etapu. Hala została wyposażona w urządzenia pracujące w zamkniętym obiegu wody z hydrocyklonem oraz instalacjami oczyszczającymi ścieki. Zamontowane zostały systemy do zmiękczania i demineralizacji wody, napowietrzania wody użytkowej i jej odzysku. Prowadnice przewodów ciśnieniowych zamontowane po obu stronach hali są wyposażone w zespół pomp wodnych i pompek dozujących chemię podczas wszystkich procesów technologicznych.

Główne urządzenie myjące to ruchoma myjnia bramowa wykonana z kwasoodpornej stali nierdzewnej, wyposażona w dwie szczotki pionowe do mycia boków oraz dwie szczotki odpowiednio wyprofilowane, wykonujące ruchy umożliwiające mycie przodu, górnych skosów i tyłu taboru, a szczególnie wyokrągleń tzw. „nosów”, jakimi charakteryzują się nowoczesne pojazdy kolejowe.

Czas podstawowego mycia jednego składu nie przekracza 30 minut, co zapewnia szybką i sprawną realizację usług. Pracownicy obsługują maszynę przy użyciu pulpitu sterowniczego z dotykowym wyświetlaczem LCD i mają do dyspozycji nowe pomieszczenia higieniczno-sanitarne w części socjalnej hali. Urządzenie szczotkowe przystosowane jest do mycia pojazdów EZT typu FLIRT, ELF, EN57 i może zostać odpowiednio skalibrowane na potrzeby mycia innych typów taboru.

- Inwestycja w tak nowoczesny obiekt to kolejny dowód na to, że chcemy świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Komfort podróży naszych pasażerów jest dla nas priorytetem, dlatego robimy wszystko, żeby nasze pociągi były nowoczesne, wygodne i czyste – zaznacza Tomasz Pasikowski, prezes Przewozów Regionalnych.

Wicemarszałek województwa wielkopolskiego, Wojciech Jankowiak odpowiedzialny za organizację transportu kolejowego w województwie cieszy się, że największy przewoźnik restrukturyzuje się i podnosi jakość usług - Przewozy Regionalne realizują ponad 50% połączeń w województwie i dostosowują się do wymagań pasażerów - podkreślił. 

9 marca 2016 r. odbyło się uroczyste otwarcie myjni. Przecięcia wstęgi dokonali przedstawiciele podmiotów najbardziej zaangażowanych w proces powstania inwestycji: Tomasz Pasikowski - prezes Przewozów Regionalnych, Wojciech Jankowiak - wicemarszałek województwa wielkopolskiego, Łukasz Borowiak - prezydent miasta Leszna. 

- Dziękujemy lokalnemu magistratowi za pełne wsparcie. Sprawna współpraca z Urzędem Miasta w Lesznie to dowód na to, że to miejsce jest godne polecenia i sprzyja inwestorom - podkreślił Mateusz Żmuda, dyrektor Pionu Handlowego Przewozów Regionalnych. Dofinansowanie myjni wymagało przeprowadzenia działań w określonych terminach. 

- Dobrze, że tak duże projekty spółek są lokalizowane właśnie w Lesznie. To znakomicie wpisuje się w plany inwestycyjne miasta, które obejmują także obszary kolejowe na naszym terenie - podsumowuje budowę hali prezydent miasta Leszna Łukasz Borowiak. 

Zakończenie budowy myjni całopociągowej to zapowiedź dalszych zmian jakie czekają na zaplecze w Lesznie. Na potrzeby budowy profesjonalnej hali do wysokiego magazynowania zostanie wyburzony stary, niezagospodarowany dotąd budynek obok myjni. Z kolei po stronie zachodniej zostanie od nowa wybudowana hala budynku stworzonego na potrzeby socjalne pracowników.

Wartość zadania inwestycyjnego: 5 199 450,00

Maksymalna wartość dofinansowania POIiS: 3 835 002,82

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Ruszają prace na stacji Piaseczno Ruszają prace na stacji Piaseczno
Następny artykuł Stomma: PKP Intercity winne deficytu, plan naprawy PR niedostateczny Stomma: PKP Intercity winne deficytu, plan naprawy PR niedostateczny