Trwają intensywne prace przy węźle drogowym wokół dworca Łódź Fabryczna. Największy ruch panuje od strony wschodniej, gdzie powstaje wiadukt wyprowadzający ulice Nowotargową i Nowowęglową.
Pod estakadą będą zjazdy dla samochodów na płytę na poziomie minus 8 m przed wejście wschodnie oraz niżej na poziom minus 16 m, gdzie powstaje parking podziemny. - Prace te są zaawansowane w 80 procentach, a w samej hali dworca i na peronach prowadzone są już tylko roboty instalacyjno-wykończeniowe - mówi Marcin Dyguda z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. - W samej hali dworca i na peronach prowadzone są już tylko roboty instalacyjno-wykończeniowe - dodaje Dyguda.
Nowy trzypoziomowy dworzec będzie kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi. Na drugim poziomie, ulokowanym 16,5 metra pod ziemią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Na pierwszym poziomie, 8 metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi, a także pomieszczeniami dla dyrekcji stacji i pracowników technicznych. Tutaj również pasażerowie będą mogli przesiąść się do autobusów, ponieważ przewidywany jest tu również wielostanowiskowy przystanek autobusowy. Również tutaj znajdzie się parking dla samochodów i rowerów.
Na poziomie ulicy znajdą się główne wejścia do budynku – wschodnie i zachodnie, a także poboczne wejścia ze strony północnej i południowej. Tutaj również będzie można spacerować po pasażu, którego najbardziej charakterystycznymi elementami będą odtworzone ściany starego dworca Łódź Fabryczna.
Pierwsze pociągi z nowego dworca mają odjechać w tym roku.