PKP Intercity wybrało wykonawców, którzy wykonają naprawy okresowe wagonów osobowych na 4. poziomie utrzymania. Postępowanie zostało podzielone na sześć odrębnych części, z których tylko trzy udało się rozstrzygnąć.
Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące części:
- wykonanie naprawy okresowej 14 wagonów osobowych typu 154A,
- wykonanie naprawy okresowej 3 wagonów osobowych typu 156A,
- wykonanie naprawy okresowej 3 wagonów osobowych typu 158A,
- wykonanie naprawy okresowej 2 wagonów osobowych typu 406A,
- wykonanie naprawy okresowej 1 wagonu osobowego typu Z1A,
- wykonanie naprawy okresowej wraz z modernizacją 3 wagonów osobowych typu WR.
Przewoźnik poinformował, że udało się rozstrzygnąć przetarg w zakresie części 1, 3 oraz 4.
Najkorzystniejszą ofertę na naprawy okresowe na 4. poziomie utrzymania 14 wagonów osobowych typu 154A, założona została przez Wagon Opole.
W zakresie części 3 przedmiotu zamówienia, czyli wykonania naprawy okresowej 3 wagonów osobowych typu 158A, PKP Intercity wybrało ofertę złożoną przez spółkę H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania.
Przewoźnik jako wykonawcę napraw 2 wagonów osobowych typu 406A, wybrał ofertę złożoną przez bydgoską Pesę.
Pozostałą część postępowania PKP Intercity unieważniło z powodu przekroczenia kwoty jaką przewoźnik chciał przeznaczyć na daną część zamówienia. Przewoźnik nie nie zmodernizuje zatem 3 wagonów restauracyjnych. Wykonawca zaoferował realizację tej części zamówienia za cenę 12,14 mln zł podczas gdy PKP Intercity na sfinansowanie przeznaczyło 8,07 mln zł.