Transport miejski Warszawa: kto wybuduje trasę tramwajową na Nowodwory?

Warszawa: kto wybuduje trasę tramwajową na Nowodwory?

05 kwietnia 2016 | Autor: RW | Źródło: Tramwaje Warszawskie
PODZIEL SIĘ

Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na budowę trasy na Nowodwory. Wykonawca który otrzyma zlecenie będzie miał 8 miesięcy na wybudowanie torowiska o długości ok. 1,5 km w ciągu ul. Światowida na odcinku: Tarchomin Kościelny (wcześniej pętla Mehoffera) – ul. Strumykowa.  Najtańszą ofertę opiewającą na 31,6 mln zł przedstawiło konsorcjum złożone z firm: Trakcja PRKiI, Comsa i AB Kauno Tiltai.

Fot. Tramwaje Warszawskie

W ramach zamówienia wykonane zostaną 4 perony przystankowe zlokalizowane na skrzyżowaniach ulic Światowida z  H. Ordonówny i  M. R. Stefanika. Zakres zamówienia obejmuje m.in. roboty branży konstrukcyjnej, torowej, drogowej, elektroenergetycznej, sanitarnej, teletechnicznej, wykonanie i wdrożenie projektu organizacji ruchu na czas robót budowlanych oraz wdrożenie projektu docelowej organizacji ruchu.

Zamówienie przewiduje m.in.:

  • budowę budynku stacji prostownikowej trakcyjnej „Nowodwory” wraz z wyposażeniem w urządzenia elektroenergetyczne oraz budowę układu kablowego;
  • budowę torowiska o konstrukcji bezpodsypkowej z zabudową asfaltową lub trawiastą (w zależności od lokalizacji);
  • przebudowę ul. Światowida oraz zmiany układu drogowego wynikające z budowy trasy tramwajowej (przebudowę istniejących skrzyżowań, ciągów pieszych i rowerowych itp.);
  • budowę lub przebudowę elementów elektroenergetycznych, takich jak m.in. przewody, konstrukcje nośne, konstrukcje wsporcze, punkty zasilające i powrotne, kable trakcyjne, światłowodowe i sterownicze, przyłącza energetyczne i oświetlenia ulicznego;
  • budowę i przebudowę odwodnienia jezdni i torowiska wraz z odprowadzeniem ścieków do kanalizacji;
  • budowę i przebudowę sygnalizacji świetlnej;
  • przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej znajdującej się w kolizji z budowaną trasą tramwajową, w tym m.in.: sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, kabli elektroenergetycznych, instalacji teletechnicznych, sieci c.o. i gazowych, instalacji oświetlenia ulicznego, itp.;
  • budowę oraz zagospodarowanie peronów przystankowych, m.in. oświetlenie, instalację elektryczną zasilania biletomatów, monitoringu miejskiego
  • zagospodarowanie terenu, w tym zagospodarowanie zieleni.

W przetargu oferty złożyli:

  1. Konsorcjum: ZUE S.A. i Strabag. Oferta 31 601 755,18 zł brutto (25 692 483,89 zł netto).
  2. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa oraz AB Kauno Tiltai. Oferta 29 518 805,55 zł brutto (23 999 028,90 zł netto).
  3. Konsorcjum: Budimex, Zakład Sieci i Zasilania oraz KZN Rail. Oferta 36 024 098,21 zł brutto (29 287 884,72 zł  netto).
  4. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK oraz Elektrobudowa. Oferta 37 583 457,25 zł brutto (30 555 656,30 zł netto).
  5. Konsorcjum: Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola oraz Taumer. Oferta 32 426 036,44 zł brutto (26 362 631,26 zł netto).
  6. Konsorcjum: Skanska S.A., Skanska SK a.s., Skanska a.s. Oferta 34 930 770,00 zł brutto (28 399 000,00 zł netto).
  7. TOR-KAR-SSON. Oferta 32 426 521,23 zł brutto (26 363 025,39 zł netto).

Zamówienie jest częścią projektu pn.: „Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru” zgłoszonego do dofinasowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020