Modernizacja najważniejszych szlaków do 2023 r.

Modernizacja najważniejszych szlaków do 2023 r.

08 kwietnia 2016 | Autor: AJ
PODZIEL SIĘ

Proces korzystnych zmian będzie kontynuowany przy zwiększonym poziomie wsparcia ze środków Unii Europejskiej, tak aby do roku 2023 zakończyć modernizacje najważniejszych fragmentów podstawowych szlaków kolejowych i stworzyć spójną sieć transportową o wysokich parametrach technicznych – zapewnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma.

Fot.

List wiceministra Piotra Stommy przedstawił Radosław Poczynek, reprezentujący Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

Wiceminister resortu ds. kolejnictwa w swoim liście przypomniał, że we współpracy z Ministerstwem Rozwoju prowadzone są prace nad przygotowaniem rozporządzenia w sprawie pomocy na realizację projektów w zakresie transportu intermodalnego w ramach POIiŚ na lata 2014-2020. Rozporządzenie określi szczegółowe przeznaczenie, warunki i tryb udzielenia pomocy na realizacje inwestycji w zakresie transportu intermodalnego. Pomoc będzie udzielana w formie bezzwrotnego dofinansowania przeznaczonego na pokrycie wydatków kwalifikowalnych na podstawie umowy dofinansowania, m.in. na budowę i przebudowę terminali intermodalnych, w szczególności znajdujących się w sieci TEN-T wraz z niezbędną infrastrukturą. Będzie mogła też być przeznaczona na zakup niezbędnego sprzętu.

Jak przekonuje wiceminister Stomma strategia rządu zakłada zapewnienie wyższych parametrów infrastruktury, likwidację zamknięć torowych i podniesienie prędkości handlowej oraz zakup specjalistycznego taboru kolejowego o parametrach dostosowanych do parametrów technicznych torów.

– Proces korzystnych zmian będzie kontynuowany przy zwiększonym poziomie wsparcia ze środków Unii Europejskiej, tak aby do roku 2023 zakończyć modernizacje najważniejszych fragmentów podstawowych szlaków kolejowych i stworzyć spójną sieć transportową o wysokich parametrach technicznych – napisał w liście Piotr Stomma.

W sierpniu 2016 r. PKP PLK zakończy modernizację linii towarowej z Pruszcza Gdańskiego do portu Gdańsk, inwestycji wartej 370 mln zł. Wartość kolejowych projektów dostępowych do kluczowych portów morskich jak Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście przeznaczonych do realizacji w perspektywie 2014-2020 przekracza wartość 2 mld zł. Ponadto realizowana będzie inwestycja dotycząca alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto.