Rafamet dostarczy maszyny paryskiemu operatorowi transportowemu

Rafamet dostarczy maszyny paryskiemu operatorowi transportowemu

12 kwietnia 2016 | Autor: RW | Źródło: Rafamet
PODZIEL SIĘ

Odbiorcą dwóch tokarek podtorowych typu UGE 300 N jest firma RATP, piąty na świecie operator transportu publicznego, codziennie obsługujący 10 mln pasażerów. – To bardzo prestiżowe zwycięstwo – mówi Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu spółki.

Fot. Pline, Wikimedia

Firma Rafamet istnieje na francuskim rynku od końca lat 60-tych ubiegłego wieku. Pracuje tam ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej, zarówno obrabiarek kolejowych, jak i ciężkich tokarek karuzelowych.

– Jesteśmy obecni we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce nuklearnej, przemyśle, energetyce, sektorze kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując swoje maszyny nie tylko w SNCF, ale i w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych. Naszymi odbiorcami są m.in. Areva, Alstom, EDF, francuski oddział energetyczny General Electric, Snecma produkująca silniki dla Airbusa, Forgital - firma z branży kosmicznej i szereg innych – wylicza Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Fabryce Obrabiarek Rafamet.

Za sprawą zawartej w marcu umowy, do grona francuskich odbiorców polskiego producenta dołączyła firma RATP, piąty na świecie operator w transporcie publicznym, który w regionie Paryża i tzw. Wielkiego Paryża obsługuje codziennie 10 mln pasażerów. Przedsiębiorstwo zarządza 16 liniami metra (w sumie 303 stacjami) o łącznej długości 220 km, a także 5 liniami kolei regionalnej RER, liczącymi 590 km, spośród których aż 80 jest zlokalizowana pod ziemią. Poza tym, do RATP należy 7 linii tramwajowych o długości ponad 100 km.

Współpraca z odbiorcą tej rangi jest wyjątkowo prestiżowa, dlatego też udział w przetargu publicznym wzięli wszyscy liczący się producenci, w tym firmy spoza Europy. – Francuski rynek jest bardzo hermetyczny, a sposób formułowania przetargów publicznych wymaga od ich uczestników ogromnego zaangażowania. Samo przygotowanie oferty przetargowej było niezwykle skomplikowane; w krótkim czasie należało dostarczyć nadzwyczaj dużo dokumentacji. Tym bardziej cieszy nas zdobycie kontraktu – podkreśla Rustanowicz.

Pierwsza maszyna zostanie dostarczona w 2018 r., druga rok później. – Jest to spowodowane harmonogramem budowy bardzo nowoczesnych, zlokalizowanych pod Paryżem zajezdni, gdzie będą pracowały tokarki UGE 300 N. Przeznaczeniem maszyn jest obsługa nowoczesnego taboru RATP, który stanie się wizytówką transportu szynowego regionu paryskiego – podsumowuje Andrzej Rustanowicz.