Na stronie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej pojawiło się już ogłoszenie o zamówieniu 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - etap II”. Szacunkową wartość kontraktu zamawiający określił na 398,8 mln zł netto.
Jak już informowaliśmy, przedmiotem zamówienia jest dostawa 14 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla potrzeb wykonywania aglomeracyjnych i regionalnych przewozów pasażerskich oraz usługi utrzymania dostarczonych pojazdów od momentu faktycznego przekazania poszczególnych pojazdów do eksploatacji do 13 czerwca 2029 roku.
Pojazdy będą miały długość do 65 metrów i rozwiną 160 km/h. Zabiorą min. 300 osób (dla 4 os./m2), z czego co najmniej 160 na miejscach siedzących, w tym 140 miejsc siedzących stałych. Zamawiający przewiduje średnie roczne przebiegi na poziomie ok. 150 tys. km. Żywotność EZT-ów określono na 35 lat (4 mln przejechanych kilometrów). Przewiduje się możliwość łączenia pojazdów w trakcje wielokrotną (do 3 pojazdów).
ŁKA oceniając oferty będzie kierowała się 4 kryteriami: ceną brutto dostawy (waga 40), ceną brutto usługi utrzymania (waga 30), współczynnikiem efektywności kosztowej (waga 20), liczbą siedzeń stałych w pojeździe powyżej 140 (waga 10).
Dostawy pierwszych 4 pojazdów mają zostać zrealizowane w terminie 20 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż po upływie 19 miesięcy, natomiast pozostałych 10 w terminie 26 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż po upływie 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Zakup taboru zostanie sfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020 oraz środków własnych ŁKA. Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczek na poczet wykonania dostawy pojazdów, w wysokości 35 % ceny dostawy pojazdów.
Termin składania wniosków upływa 29 maja.