Główne roboty konstrukcyjne są już zakończone trwają prace drogowe przy węźle komunikacyjnym od strony północno-wschodniej, gdzie powstaje m.in. dworzec autobusowy, parkingi, podjazd dla taksówek i samochodów na poziomie minus 8 metrów.
Gotowy jest wiadukt na linii ulic Nowotargowa - Nowowęglowa. Organizowany jest węzeł przesiadkowy od strony ulicy Składowej i ul. Kilińskiego, a roboty drogowe na ul. Nowotargowej wystartowały od strony ul. Tuwima. Wprost z przystanków tramwajowych pasażerowie będą mogli zjechać windami na poziom minus osiem, gdzie będzie dworzec autobusowy dla autobusów dalekobieżnych.
Kończą się także prace przy budowie podziemnej hali dworcowej. W hali głównej dworca Łódź Fabryczna prowadzone są prace wykończeniowe i instalacyjne, jak również kosmetyka fasady. Budowane są już ścianki działowe i wnętrza obiektów, w których znajdą się punkty obsługi czy kasy biletowe. Ruchome schody, windy i oświetlenie są już gotowe.
– Zgodnie z przewidzianym planem zakończenie budowy przewidziane jest do 31 sierpnia – zaznacza Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT.
Przebudowa dworca Łódź Fabryczna ruszyła, przypomnijmy, jesienią 2011 roku. Według pierwotnych planów, obiekt miał być oddany w lutym 2015. Wtedy jednak okazało się, że dworca nie uda się wyremontować w terminie, więc najpierw ukończenie budowy przesunięto na wrzesień 2015 a później – na sierpień 2016 roku. Powodem było, najpierw, odkrycie soczewki wodnej pod ulicą Niciarnianą, na planowanej trasie podziemnego tunelu do dworca. Kolejne opóźnienie to efekt kłopotów przy przejmowaniu terenów od firmy Enkev.