Talent z pierwszą klasą

Talent z pierwszą klasą

07 maja 2016 | Autor: Adam Brzozowski
PODZIEL SIĘ

Odwiedzając zakład produkcyjny Bombardiera pod Berlinem, odbyliśmy przejażdżkę interesującym i dobrze zaprojektowanym zespołem trakcyjnym. Zachęcamy do przeczytania naszej relacji.

Fot.

Koleje niemieckie zamówiły w 2010 roku od Bombardier Transportation 51 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii Talent 2 (Class 442). Kontrakt ten był częścią umowy ramowej, która zakładała zamówienie w sumie 321 EZT-ów.

Zakontraktowano 36 pojazdów trójczłonowych i 15 z czterema członami. Pierwsze EZT-y już trafiły do przewoźnika – DB Regio, który eksploatuje je na sieci S-BahnMitteldeutschland, czyli w aglomeracji Lipsk i Halle.

Trójczłonowym Talentem 2 mieliśmy okazję przejechać się po torze testowym w Hennigsdorfie pod Berlinem, gdzie pojazdy są produkowane. Nadwozie Talenta 2 było nam już znane, pojazdy tej serii od dawna kursują po sieciach S-Bahn, ale tabor dla Lipska prezentuje się oryginalnie – malatura ma kolor szary metalik, okna są przyciemnione z zewnątrz, a drzwi pojazdu pomalowano na czerwono. Wsiadanie do pojazdu z peronu ułatwia wysuwany stopień.

Chociaż Talent 2 jest pojazdem regionalnym to stworzono w nim miejsca w dwóch klasach, z tym że miejsc w pierwszej klasie jest niewiele. W przypadku EZT trójczłonowego zastosowano w sumie 150 foteli, z czego tylko sześć jest w pierwszej klasie. W Talencie czteroczłonowym zapewniono 200 miejsc siedzących, w tym 10 w pierwszej klasie.

W trójczłonowym pojeździe toaleta umieszczona jest w przestronnym przedziale dla osób poruszających się na wózkach oraz rowerzystów. W dłuższej wersji Talenta znajduje się dodatkowa, mniejsza toaleta.

Największe wrażenie zrobiły na nas duże, panoramiczne okna, których dolna krawędź zaczyna się już na wysokości kolan siedzącej osoby. Dzięki nim podróżni mogą kontemplować widoki podczas jazdy, a w pojeździe jest bardzo widno. Kolejną zaletą Talenta 2 są duże przestrzenie na nogi w obu klasach. Trzecią, istotną cechą pojazdów Bombardiera są wygodne i estetyczne fotele z rozkładanymi podłokietnikami.

W Talencie 2 zauważalny jest duży wysiłek i starania projektantów, aby podróż odbywała się komfortowo. Widać też, że materiały zastosowane do wykończenia wnętrz są wysokiej jakości. Wszystko to sprawia, że EZT dla DB Regio robi bardzo dobre wrażenie.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł 1,2 mld zł na zmiany kolei na Podkarpaciu 1,2 mld zł na zmiany kolei na Podkarpaciu
Następny artykuł Konkurs na maskotkę kampanii Bezpieczny przejazd - „Szlaban na ryzyko!” Konkurs na maskotkę kampanii Bezpieczny przejazd - „Szlaban na ryzyko!”