Inwestycje tak wielofunkcyjne, jak Dworzec Łódź Fabryczna, generują nową sieć połączeń komunikacji miejskiej. Przy łódzkim projekcie powstaje siatka połączeń tramwajowo-autobusowych, która umożliwi pasażerom szybki dostęp do obiektu i ułatwi zmianę środka lokomocji.
Budowa infrastruktury we wspomnianym zakresie już trwa. Jej głównymi elementami są ulice (Nowowęglowa i Nowotargowa z systemem ramp i wiaduktów), a także torowiska tramwajowe. Istotny będzie również węzeł przesiadkowy (przystanek) zlokalizowany na wysokości ul. POW. Powstaną tu cztery 65-metrowe perony dla tramwajów i autobusów.
Na jednym takim peronie jednocześnie będą mogły zatrzymać się dwa tramwaje, jeden za drugim. Perony będą zadaszone 30-metrowymi wiatami. Przystanek, jak cały dworzec, będzie dostosowany dla osób niepełnosprawnych (znajdą się tu m.in. m.in. znaczniki krawędzi i ścieżki doprowadzające).
Przystanek będzie wyposażony w elektroniczny system informacji rozkładowej. Sieć tramwajowa pozwoli na połączenie pomiędzy ulicami: Kilińskiego, POW, Narutowicza, Nowowęglową, Nowotargową, a także z ulicą Tramwajową.
Dostęp do przystanków z budynku na poziomie 0 zapewnią wyjścia w północnej fasadzie, natomiast z dworca autobusów regionalnych, który znajduje się na poziomie pośrednim (-1) – schody ruchome i windy. Dostęp z południowej części obiektu do przystanku będzie możliwy dzięki pasażom przecinającym bryłę budynku, wpisanym w urbanistyczną całość kompozycyjno-przestrzenną. Według planistów miejskich, przystanek ten znajdzie się na drugim miejscu pod względem przepływów pasażerskich po niedawno powstałym węźle przesiadkowym na trasie W-Z.