Zarząd PKP PLK podjął decyzję o budowie pod Łodzią tunelu, który połączy Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską oraz dworcem na Żabieńcu. O inwestycji mówiło się już od dawna i wydawała się ona naturalna po wybudowaniu dworca Łódź Fabryczna.
Kolejarze wybrali wariant z dwoma przystankami, czyli stacją Łódź Centrum u zbiegu ulic: Zielonej, Zachodniej i Kościuszki oraz Łódź Manufaktura w rejonie ulic: Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej.
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie mogła obsługiwać centrum miasta w zakresie komunikacji, a wybudowany tunel znacznie usprawni ruch w centrum i zaktywizuje obszar w obrębie Śródmieścia - mówi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.
Decyzja otwiera drogę do przygotowania specyfikacji technicznej i rozpisania przetargu, co nastąpi w styczniu 2017 roku.