Wnętrze utrzymane w kolorystyce łączącej odcienie bieli i grafitu z kontrastującymi granatowo-czerwonymi fotelami, przestronne przedsionki oraz szyba między środkowymi członami, przez którą będzie można dojrzeć, jaka jest zajętość siedzeń w drugiej części składu – tak na pierwszy rzut oka wygląda od środka nowy elektryczny zespół trakcyjny typu 39WE wyprodukowany przez nowosądecki Newag dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Jak już zdążyliśmy się zorientować sześcioczłonowy pojazd z zewnątrz będzie wyróżniać wyjątkowy design. Pojazd inspirowany nowoczesną architekturą miasta przyciąga uwagę przede wszystkim swoim futurystycznym wyglądem. Nam kojarzy się nieco z postacią Optimusa Prime z serii filmów o inteligentnych robotach „Transformers”.
Czoło z dużą szybą przednią nadaje pociągowi nowoczesny kształt, a także zapewnia maszyniście doskonałą widoczność w specyficznych warunkach ruchowych linii WKD, która w dużej mierze biegnie w bliskim sąsiedztwie domów jednorodzinnych. Wyświetlacz oraz reflektor górny zamknięte są optycznie w jednym pasie z szybą. Całość domykają masywne osłony absorberów energii zderzenia, które przypominają płozy i sprawiają wrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi.
W 39WE dominują geometryczne formy łączone z łagodnie ukształtowanymi powierzchniami zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu. Projektanci Newagu postawili na funkcjonalność pojazdu. Duża liczba drzwi na stronę z pewnością ułatwi wsiadanie i wysiadanie. Jest to szczególnie istotne biorąc pod uwagę dużą frekwencję WKD. Przestronne przedsionki, stylistycznie nawiązują do formy czoła pojazdu i pozwalają na wygodne korzystanie z niego osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, matkom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. Wnętrze utrzymane w eleganckiej kolorystyce, łączy odcienie bieli i grafitu z kontrastującymi granatowymi fotelami. Uwagę przykuwają lampy sufitowe i otwory wentylacyjne w kształcie trapezów.
Zachęcamy do obejrzenia poniższej galerii zdjęć
Warto przy okazji wspomnieć, że projektując pociąg konstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Kabina maszynisty podporządkowana została w stu procentach ergonomii pracy. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu. System monitoringu z rejestratorem zdarzeń zapewni z kolei bezpieczeństwo pasażerom w trakcie podróży.
Podczas projektowania pojazdu dla WKD konstruktorzy wykorzystali innowacyjne rozwiązania techniczne. Jednym z nich jest konstrukcja nadwozia pojazdu oraz metody ograniczenia hałasu emitowanego do otoczenia.
Sześcioczłonowy pojazd o długości 60 m składał się będzie z 2 jednoprzestrzennych części po 3 człony każda. Pomieści łącznie 505 pasażerów w tym 164 na miejscach siedzących. Wyposażony będzie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD. Wszystkie pojazdy wyposażone będą w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych.
39WE na linii WKD pojadą z prędkością 80 km/h. Pierwszy z nich na tory Warszawskiej Kolei Dojazdowej ma wyjechać już w najbliższą sobotę, 28 maja.