Pojazd Newagu dla WKD wkrótce na torach - zobacz wnętrze 39WE

Pojazd Newagu dla WKD wkrótce na torach - zobacz wnętrze 39WE

24 maja 2016 | Źródło: Newag, RW
PODZIEL SIĘ

Wnę­trze utrzy­mane w kolo­ry­styce łączącej odcie­nie bieli i gra­fitu z kon­tra­stu­ją­cymi gra­na­to­wo-czerwonymi fote­lami, przestronne przedsionki oraz szyba między środkowymi członami, przez którą będzie można dojrzeć, jaka jest zajętość siedzeń w drugiej części składu – tak na pierwszy rzut oka wygląda od środka nowy elektryczny zespół trakcyjny typu 39WE wyprodukowany przez nowosądecki Newag dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Fot. Rafał Wilgusiak

Jak już zdążyliśmy się zorientować sze­ścio­czło­nowy pojazd z zewnątrz będzie wyróż­niać wyjąt­kowy design. Pojazd inspi­ro­wany nowo­cze­sną archi­tek­turą mia­sta przy­ciąga uwagę przede wszyst­kim swoim futu­ry­stycz­nym wyglą­dem. Nam kojarzy się nieco z postacią Optimusa Prime z serii filmów o inteligentnych robotach „Transformers”.

Czoło z dużą szybą przed­nią nadaje pocią­gowi nowo­cze­sny kształt, a także zapew­nia maszy­ni­ście dosko­nałą widocz­ność w spe­cy­ficz­nych warun­kach rucho­wych linii WKD, która w dużej mierze biegnie w bliskim sąsiedztwie domów jednorodzinnych. Wyświe­tlacz oraz reflek­tor górny zamknięte są optycz­nie w jed­nym pasie z szybą. Całość domy­kają masywne osłony absor­be­rów ener­gii zde­rze­nia, które przy­po­mi­nają płozy i spra­wiają wra­że­nie jakby pojazd sunął nad powierzch­nią ziemi.

W 39WE domi­nują geo­me­tryczne formy łączone z łagod­nie ukształ­to­wa­nymi powierzch­niami zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu. Projektanci Newagu postawili na funk­cjo­nal­no­ść pojazdu. Duża liczba drzwi na stronę z pewnością uła­twi wsia­da­nie i wysia­da­nie. Jest to szczególnie istotne biorąc pod uwagę dużą frekwencję WKD. Prze­stronne przed­sionki, sty­li­stycz­nie nawią­zują do formy czoła pojazdu i pozwa­lają na wygodne korzy­sta­nie z niego oso­bom o ogra­ni­czo­nej moż­li­wo­ści poru­sza­nia się, mat­kom z małymi dziećmi oraz rowe­rzy­stom. Wnę­trze utrzy­mane w ele­ganc­kiej kolo­ry­styce, łączy odcie­nie bieli i gra­fitu z kon­tra­stu­ją­cymi gra­na­to­wymi fote­lami. Uwagę przy­ku­wają lampy sufi­towe i otwory wen­ty­la­cyjne w kształ­cie trapezów.

Zachęcamy do obejrzenia poniższej galerii zdjęć

Warto przy okazji wspomnieć, że pro­jek­tu­jąc pociąg kon­struk­to­rzy szcze­gólną uwagę zwró­cili na bez­pie­czeń­stwo. Kabina maszy­ni­sty pod­po­rząd­ko­wana została w stu pro­cen­tach ergo­no­mii pracy. Spe­cjal­nie zapro­jek­to­wany pul­pit roz­bu­do­wany dookoła fotela maszy­ni­sty pozwala na dostrze­że­nie obiek­tów znaj­du­ją­cych się w bli­skiej odle­gło­ści od czoła pojazdu. Sys­tem moni­to­ringu z reje­stra­to­rem zda­rzeń zapewni z kolei bez­pie­czeń­stwo pasa­że­rom w trak­cie podróży.

Pod­czas pro­jek­to­wa­nia pojazdu dla WKD kon­struk­to­rzy wyko­rzy­stali inno­wa­cyjne roz­wią­za­nia tech­niczne. Jed­nym z nich jest kon­struk­cja nad­wo­zia pojazdu oraz metody ogra­ni­cze­nia hałasu emi­to­wa­nego do otoczenia.

Sze­ścio­czło­nowy pojazd o dłu­go­ści 60 m skła­dał się będzie z 2 jed­no­prze­strzen­nych czę­ści po 3 człony każda. Pomie­ści łącznie 505 pasa­że­rów w tym 164 na miej­scach sie­dzą­cych. Wypo­sa­żony będzie w pełni zin­te­gro­wany sys­tem infor­ma­cji pasa­żer­skiej z zewnętrz­nymi tabli­cami LED oraz wewnętrz­nymi moni­to­rami LCD. Wszyst­kie pojazdy wypo­sa­żone będą w kli­ma­ty­za­cję prze­strzeni pasa­żer­skiej z ukła­dem okien umoż­li­wia­ją­cym swo­bodne prze­wie­trza­nie składu oraz sys­tem zli­cza­nia podróżnych.

39WE na linii WKD pojadą z pręd­ko­ścią 80 km/h. Pierwszy z nich na tory War­szaw­skiej Kolei Dojaz­do­wej ma wyjechać już w najbliższą sobotę, 28 maja.