Zgodnie z harmonogramem powstaje podziemne przejście na stacji Stradom. W Częstochowie lepszą obsługę zapewnia wyremontowany peron i wiata. PKP Polskie Linie Kolejowe za prawie 12 mln zł realizują kolejny etap inwestycji, poprawiającej komfort obsługi podróżnych na częstochowskich stacjach.
Nowe, bezpieczne przejście pod torami na stacji Częstochowa Stradom oraz poprawa wyposażenia peronów na stacji Częstochowa Osobowa – to odpowiedź PKP Polskich Linii Kolejowych na potrzeby pasażerów pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Wprowadzenie atrakcyjnych czasów przejazdu z Częstochowy m.in. do Warszawy, Wrocławia, Krakowa zwiększyło liczbę podróżnych.
Częstochowa Stradom
Na stacji wykonano już roboty konstrukcyjne przejścia: część pod torami oraz pochylnie. Gotowa jest nawierzchnia na peronie nr 2 i rozpoczęto prace przy pochylni oraz fundamentach pod zadaszenia na peronie nr 1. Zakończenie pierwszego etapu budowy Polskie Linie Kolejowe planują do 20 lipca. Takie rozwiązanie zagwarantuje dogodne, bezpieczne przejście pod torami pielgrzymom – uczestnikom Światowych Dni Młodzieży.
Po zakończeniu ŚDM w Częstochowie, prace będą kontynuowane. Wykonawca ustawi nowe wiaty peronowe, połączone z zadaszeniem przejścia oraz zadaszenie przy budynku dworca. Przejście będzie wyposażone w pochylnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, system dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoring. Na czas budowy przygotowano dla podróżnych dobrze oznaczone, tymczasowe przejście przez tory. Pociągi kursują zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Koszt prac na stacji Częstochowa Stradom to ok. 6,7 mln zł.
Częstochowa Osobowa
Podróżni już korzystają z odnowionego peronu - zakończyły się prace na peronie nr 2. Jest już nowa wygodna nawierzchnia. Wyremontowana jest też wiata peronowa. Wykonawca zgodnie z harmonogramem rozpoczął prace na peronach 1 i 1a. Szacunkowy koszt robót to ok. 5 mln zł.
Zadania, które już zapewniły dobre podróże z Częstochowy to poprawa trasy Koluszki – Częstochowa, która objęła 43 perony, 30 mostów i 5 wiaduktów, 15 przepustów i mur oporowy, 34 przejazdy kolejowo-drogowe, ponad 140 rozjazdów, ponad 80 km sieci trakcyjnej, ok. 160 km torów (projekt o wartości 615 mln zł) oraz rewitalizacja trasy Częstochowa – Fosowskie, która objęła 104 km sieci trakcyjnej, 98 kilometrów torów, 90 rozjazdów kolejowych, 71 obiektów inżynieryjnych, 47 przejazdów kolejowo-drogowych, 17 peronów (projekt o wartości 350 mln zł).