Każdy użytkownik systemu płatności mobilnych Blik może teraz w 10 sekund kupić smartfonem bilet w KOLEO, wirtualnej platformy sprzedażowej, umożliwiającej pasażerom wygodne planowanie podróży.
KOLEO jest technologią, stworzoną przez miłośników kolei, będącą połączeniem aktualizowanego 24 godziny na dobę rozkładu jazdy PKP, bazy informacji o cenach biletów i promocjach oraz internetowej kasy kolejowej. Przewagą tego rozwiązania jest to, że pasażerowie mogą kupić jeden bilet w jednym miejscu bez względu na liczbę przesiadek i przewoźników, co do tej pory było niemożliwe. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość płatności Blikiem.
Jak kupić bilet kolejowy Blikiem?
Wystarczy odnaleźć go w aplikacji mobilnej naszego banku, znaleźć swoje połączenie w KOLEO, a podczas płatności wybrać Blik, gdzie wprowadzamy jednorazowy, 6-cyfrowy kod. Transakcję potwierdzamy w telefonie. Bez dodatkowych przekierowań na stronę banku kupujemy bilet, co zajmie nam najwyżej 10 sekund.
– Szybkość i wygoda Blika zdecydowanie sprzyjają codziennym i powtarzalnym transakcjom związanym z zakupami biletów komunikacji miejskiej i kolejowej – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik.
W tej chwili w KOLEO można kupić bilety na pociągi Regio i interRegio spółki Przewozy Regionalne, która przewozi prawie 30 proc. wszystkich pasażerów w Polsce, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Kolei Małopolskich. Już wkrótce usługa obejmie bilety trzech kolejnych przewoźników: Arriva RP, Kolei Wielkopolskich i SKPL. Do końca roku na jednej platformie będą wszyscy pasażerscy przewoźnicy kolejowi w Polsce.
– Nasi klienci są bardzo otwarci na innowacje i chętnie korzystają z Blika. My dajemy pasażerom gwarancję najlepszej ceny oraz wszystkie oferty specjalne i promocje. Dzięki temu, już w najbliższym czasie będzie można szybko, łatwo i bezpiecznie kupić bilet kolejowy na Woodstock lub na Litwę płacąc wygodnie Blikiem – mówi Kuba Czajkowski, prezes Astarium, właściciela technologii KOLEO.
Z Blika może korzystać obecnie ponad 2 miliony użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim ponad 3 miliony transakcji. Blikiem można płacić w 148 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności.
Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych można znaleźć na stronie Blika oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności.