Na czas modernizacji zamkną linię podmiejską Warszawa – Grodzisk Maz.

Na czas modernizacji zamkną linię podmiejską Warszawa – Grodzisk Maz.

21 czerwca 2016 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Większość samorządów, przewoźników i PKP Polskie Linie Kolejowe uznały, że najlepszym wariantem dla sprawnej przebudowy linii między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą jest wstrzymanie ruchu pociągów. Takie rozwiązanie maksymalnie skróci czas zmian w komunikacji podmiejskiej. Opracowana będzie alternatywna komunikacja autobusowa.

Fot. PKP PLK

Od lutego PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawiały i uzgadniały z samorządowcami i przewoźnikami formę modernizacji podmiejskiej linii nr 447, między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą. Celem prac na dwudziestodwukilometrowej linii jest zwiększenie niezawodności i punktualności przejazdu oraz lepsza obsługa pasażerów, w tym dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie. Przedsięwzięcie poprawi system komunikacji w stolicy.

– Dzisiaj możemy powiedzieć, że szanując wolę większości, wybraliśmy wariant modernizacji, zakładający wstrzymanie ruchu na czas najcięższych prac. Jest on najkorzystniejszy dla pasażera, bo ogranicza zmiany w komunikacji. Korzysta także wykonawca, bo może szybko i bezpiecznie pracować – mówi Agnieszka Kwapisz, kierownik kontraktu z PLK.

Linia 447 jest jedną z najważniejszych linii aglomeracji warszawskiej. Szczególnie w dni powszednie z trasy pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą korzystają tysiące pasażerów. Priorytetem Polskich Linii Kolejowych jest przeprowadzenie modernizacji w jak najszybszym czasie z jednoczesnym zachowaniem dobrej komunikacji zastępczej.

– Obecnie wspólnie z przewoźnikami i samorządami analizujemy warianty dla zastępczej komunikacji autobusowej oraz prowadzimy symulacje dla konkretnych propozycji. Zależy nam, by dobrze ustalić czasowy transport - jego formę i najwygodniejszy i sprawny rozkład pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą – mówi Agnieszka Kwapisz z PLK.

Przygotowanie modernizacji zgodne z planem

Planowo przebiegają procedury przetargowe na remont linii. PLK są na etapie analizowania 9 wniosków złożonych do pierwszego etapu. Jednocześnie trwa sprawdzanie wykonawców pod kątem możliwości skrócenia czasu prac. Zarządcy infrastruktury zależy, by zamknięcie torów - czyli najcięższe roboty, były przeprowadzone w ciągu 12 miesięcy, a nie, jak wcześniej zakładano 15. Przetarg na modernizację został ogłoszony pod koniec 2015 r. Zanim ruszą prace, w pierwszej kolejności zostanie opracowany dokładny harmonogram robót z uwzględnieniem rozkładu pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych.

Modernizacja linii nr 447 to postępowanie finansowane z unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.