PLK przygotowują elektryfikację linii Ocice – Rzeszów

PLK przygotowują elektryfikację linii Ocice – Rzeszów

30 czerwca 2016 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Elektryfikacja odcinka Ocice – Rzeszów pozwoli na krótszą i wygodniejszą podroż na trasach Rzeszów –Sandomierz oraz Rzeszów – Lublin. Powstanie także możliwość rozwoju kolei aglomeracyjnej na Podkarpaciu. PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już na linię z Rzeszowa do Tarnobrzegu ponad 230 mln zł.

Fot. PKP PLK

Elektryfikacja 67 km trasy Rzeszów – Ocice pozwoli na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Ułatwi to podróż i umożliwi uruchomienie dobrego połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko– Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin. Elektryfikacja zapewni również lepsze połączenia między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów – Jasionka, co wpisuje się w budowę planowanej Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej.

W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe  ogłosiły przetarg, który obejmuje prace przygotowawcze do elektryfikacji całego odcinka Rzeszów – Ocice. To dwa zadania: przebudowanie i zabezpieczenie istniejącej sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych, tak by nie kolidowały z planowaną inwestycją oraz wycinka drzew. Prace budowlane zaplanowano na lata 2017-2020. Szacowany koszt elektryfikacji to ponad 100 mln zł.

Połączenie Rzeszów – Sandomierz – Warszawa będzie w pełni zapewnione po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii nr 25 Skarżysko Kamienna – Ocice oraz na linii nr 8 Warszawa – Radom. Dodatkowe korzyści będą także po zakończeniu modernizacji (w tym elektryfikacji) linii nr 68 Lublin – Stalowa Wola oraz trasy Lublin – Otwock. Planowany termin zakończenia wszystkich projektów to 2020 rok.

Obecnie na tej linii prowadzone są prace, związane z budową nowego przystanku w Chmielowie i wydłużeniem peronu w Głogowie Małopolskim, które zostaną zrealizowane do końca 2016 r.