KM z nowoczesnym systemem antyoblodzeniowym

KM z nowoczesnym systemem antyoblodzeniowym

01 lipca 2016 | Źródło: Koleje Mazowieckie
PODZIEL SIĘ

Koleje Mazowieckie zamontowały system antyoblodzeniowy na terenie myjni taboru kolejowego w Tłuszczu. To drugie tego typu urządzenie zakupione przez przewoźnika. Poprzednie zamontowano w grudniu 2014 roku na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów.

Fot. Koleje Mazowieckie

Wraz z instalacją kolejnego systemu KM wkracza do grupy najlepiej przygotowanych do warunków zimowych europejskich przewoźników kolejowych. Swoimi działaniami inwestycyjnymi KM realizuje w praktyce ogólnoeuropejskie podejście, mające na celu zapobieganie problemom związanym z eksploatacją taboru zimą.

 - Działanie tego systemu wprost przełoży się na wzrost bezpieczeństwa przewozów, a tym samym na podniesienie jakości świadczonych usług. Znacznie poprawią się także warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników - mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu KM

Dzięki zastosowaniu systemu, na pojazdach osadza się do 90% mniej lodu. System składa się z: kontenera systemowego, układu natryskiwania płynu zabezpieczającego przed oblodzeniem, korytek zbiorczych pracujących w systemie zamkniętym, urządzeń kontrolno-pomiarowych, układów sterowania procesami natryskiwania oraz czujników pozwalających na precyzyjny natrysk. System jest sterowny ze stanowiska operatora za pomocą programu komputerowego. Urządzenie jest przystosowane do pracy w temperaturze do -30 st. przez całą dobę. Zamontowany układ nie ingeruje w sieć trakcyjną, a urządzenie posiada funkcję oszczędzania energii.

- Dzięki zamontowaniu systemu Koleje Mazowieckie są pierwszym w Polsce i piątym w Europie przewoźnikiem, który ma najnowocześniejszy system antyoblodzeniowy. Dziękuję za świetną współpracę – mówi, Juan Jose Cora, prezes firmy Corail.

Użytkowanie systemu to przede wszystkim zwiększenie efektywności działań obsługowych w okresie zimowym oraz jedna z oznak dbałości KM o ciągły wzrost bezpieczeństwa pracowników wykonujących obowiązki związane z odladzaniem. Nie bez znaczenia jest także poprawa warunków pracy oraz skrócenie czasu obsługi.

- Usuwanie lodu i śniegu z podwozi taboru to praca szczególnie niebezpieczna i czasochłonna dla pracowników, a wykonują ją zarówno w dzień jak i w porze nocnej. Dlatego zamontowany system znacząco poprawi bezpieczeństwo pracy – mówi Henryk Kawęcki, dyrektor Oddziału Usług Utrzymania.