Sprawniejszy przejazd koleją przez Rzepin

Sprawniejszy przejazd koleją przez Rzepin

07 lipca 2016 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Prawie 30 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe na poprawę Nadodrzanki. PLK zaplanowały prace na linii Szczecin - Wrocław w Rzepinie i na odcinku Jerzmanice Lubuskie - Rzepin - Drzeńsko. Efektem będzie lepsza obsługa na peronach, a dzięki wymianie rozjazdów i torów, także wygodniejsza podróż i sprawniejszy przewóz ładunków.

Fot. PKP PLK

W lipcu PLK podpisały umowę na wymianę torów na łącznicach kolejowych Jerzmanice Lubuskie – Rzepin - Drzeńsko (linie nr 821 i 822). Obejmuje ona wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz roboty budowlane. 

- Efektem zadania będzie pozytywna zmiana w obsłudze podróżnych na peronach w Rzepinie. Dwa perony zostaną podwyższone i otrzymają nową nawierzchnię. Będzie też nowe nagłośnienie i oświetlenie. Wykonane zostanie przejście pomiędzy peronami (nr 4 i nr 5) w poziomie szyn, z zabudową pochylni dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych – mówi Alicja Grochowiak, kierownik kontraktu w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Wykonawca wymieni prawie 11 km toru, w tym tory na stacji Rzepin. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna. Istotnym elementem prac, poprawiającym bezpieczeństwo i jakość jazdy, jest montaż 13 nowych rozjazdów i naprawa 3 przejazdów kolejowo- drogowych. Szczególnie dla ruchu towarowego ważna jest też rewitalizacja 7 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 wiaduktów i mostu. Prace mają zapewnić dwukrotnie szybszy przejazd pociągów z maksymalną prędkością do 100 km/godz. (obecnie 50 km/h) i naciskiem na oś. do 221 kN.

- Przed nami kilkanaście miesięcy intensywnej pracy. Rozpoczynamy projektowanie inwestycji, a już we wrześniu planujemy ruszyć z robotami. Zużyjemy ok. 1 200 ton szyn. Będziemy korzystać z własnego sprzętu specjalistycznego, m.in. nowych bramek suwnicowych PTH-350, podbijarki torowej, pociągu sieciowego, zgrzewarki – mówi Tomasz Rybak, menadżer projektu.

Zgodnie z umową przeprowadzone zostaną też prace związane z odwodnieniem oraz z zakresu zabezpieczenia ruchu kolejowego i elektroenergetyki.  Wartość umowy wynosi 29,26 mln zł. Zakończenie prac ustalone jest na październik 2017 r.  Wykonawcą jest firma Skanska.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PKP Intercity przygotowane do ŚDM PKP Intercity przygotowane do ŚDM
Następny artykuł UTK cofnie certyfikat bezpieczeństwa PKP Energetyce? UTK cofnie certyfikat bezpieczeństwa PKP Energetyce?